Jump to content
Annons

Mixa metalcore?


thrashed (oregistrerad)

Recommended Posts

thrashed (oregistrerad)

Hej!

Mitt band ska alldeles strax till att spela in en demo på 5 låtar men vi behöver någon som kan få till ett riktigt fläskigt ljud åt oss för en så billig peng som möjligt..

Någon som är intresserad och som är duktig på att få till ett bra metalsound?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
thrashed (oregistrerad)
Kanske skulle vara bra att veta var ni kommer ifrån!

sorry! VI kommer från Karlstad! myspace.com/thirdeyesweden där finns 2 gamla låtar upplagda

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Mitt band ska alldeles strax till att spela in en demo på 5 låtar men vi behöver någon som kan få till ett riktigt fläskigt ljud åt oss för en så billig peng som möjligt..

Någon som är intresserad och som är duktig på att få till ett bra metalsound?

pm!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hmm.. Det som ligger på Myspace är det inge större fel på.. Men det är överstyrt.. Hmm.. Använd den ljudnicke ni hitills haft men ge han för tusan en bättre lyssning 😛 Bra monitorer får man för under 4 papp nu 🙂 Annars så får ni punga ut med ungefär 15.000:- för en bra master.. Tycker att det är bättre att satsa dom pengarna på bra lyssning för er befintliga tekniker då snarare 😛 Bra monitorer hittar man för under 4.000:- numera 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har precis dragit igång min Online mixning och mastering service, med bra villkor.

Jag mixar och mastrar gärna en låt gratis så ni får se vad det handlar om. Jag gör även "mix revisions" tills alla är nöjda.

Kan tyvärr inte komma spela in er dock, om ni inte vill komma till London förstås.

Jag mixar all sorts musik men har metal som favorit. Kolla in min halvfärdiga hemsida. www.jonaswestling.com

Den är inte alls klar än och den är lite halv b... men ni får en ide om vad jag sysslar med.

Annars jobbar jag som freelance Pro Tools engineer.

Har ingen pris lista spikad än, men det blir garanterat bra priser...

Hör av er om ni vill ha en grym demo...

Jonas

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Det som ligger på Myspace är det inge större fel på.. Men det är överstyrt.. Hmm.. Använd den ljudnicke ni hitills haft men ge han för tusan en bättre lyssning 😄 Bra monitorer får man för under 4 papp nu 😆 Annars så får ni punga ut med ungefär 15.000:- för en bra master.. Tycker att det är bättre att satsa dom pengarna på bra lyssning för er befintliga tekniker då snarare 😆 Bra monitorer hittar man för under 4.000:- numera 😆

Jag som mixat saints mark... Tycker du den är överstyrd?

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)

Om ni gillar ett sound i denna stil: http://web.telia.com/~u21206778/kse-referens.mp3

så har jag hyfsad koll hur man "rattar". Mixar just nu själv en egen demo som använder Killswitch som referens.

Jag kan göra en provmixning på en låt så kan vi se om ni gillar det och vill köra på det eller inte.

Jag är nybörjare och ser detta som ett sätt att lära och utveckla sig, så jag gör det billigt isåfall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...