Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

ok.. Hur menar du då? Kan du skriva ut ackorden? Jag vet inte vilka tangenter man trycker ner för och ta "Am" på piano till exempel..

😆

Postat

Ett ackord består av minst tre toner. Det finns i regel dur och moll ackord. Tänk såhär. Hitta grundton och sen går du 4 steg och trycker ner den tangenten (gå alla steg och hoppa inte över nån ton) Nu har du två toner, för att få fram tredje går du tre steg från andra tonen. På detta sätt får du fram durackord på piano. För moll så tar du grundton och går sedan tre steg för nästa ton och sedan fyra för den tredje tonen.

MVH

Anders

Postat
Du kan ju annars ta hjälp av närmsta sökmotor. Går garanterat flera hundra gånger snabbare.

Denna kanske kan vara till hjälp annars länk

Inte om det är flera låtar han skall spela i framtiden, då han måste slå upp varje ackord för varje låt isället för att lära sig principerna och plocka ut dem direkt 😆

Postat
ok.. Hur menar du då? Kan du skriva ut ackorden? Jag vet inte vilka tangenter man trycker ner för och ta "Am" på piano till exempel..

😆

Varför skulle jag sitta och skriva ner hur man tar alla ackord till dig?

Du kanske skulle ta och lära dig helt enkelt.

Kolla länken du fick av Dogbuerner.

Och läs gismozis ackordförklaring så kan du lära dig själv.

Postat

Ok.. Tack grabbar! jag mena inte att du skulle skriva ut allt.. bara skriva ut att t.ex Am är C,D och F på piano..

Thanks anyways..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.