Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons

jag kan bara uttala mig om den senaste PC-versionen. Och det tycker jag nog är enklare än Live, fast det beror ju på att live är så speciellt kanske 😆 Men det är inga som helst problem att komma in i programet. Bara man håller ögonen öppna och kikar i manualen lite då och då 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

det handlar helt enkelt om hur lättlärd man är.. 😆

ne, men logic är lätt att komma in i, och har du jobbat i live, så tror jag inte du kommer få några större problem med att hitta rätt i logic...

environment är en schysst grejj som gör att du kan mecka runt all signal och ha koll på ALLT.. 🙁 de e najs

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
men e det inte så att Logic är mer för audioinsplening?

Logic var en ren midisequencer från början. I version 3 (tror jag) så kunde man börja köra ljudfiler i Logic.

Version 8 har blivit mer lättanvänt och en del saker har döpts om och fått mer vanliga benämningar, men alla avancerade midi-funktionen finns kvar och det går att göra väldigt mycket i midi-programmeringsväg och ljuddesign med Logic och dess synthpluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

men e det inte så att Logic är mer för audioinsplening?

Nej, Protools är det program som anses bäst för audioinspelning. Vissa producenter väljer dock Logic framför Protools och gör detta val för att Logic är bra att komponera i om man använder mycket MIDI.

Link to comment
Dela på andra sajter

men e det inte så att Logic är mer för audioinsplening?

Nej, Protools är det program som anses bäst för audioinspelning. Vissa producenter väljer dock Logic framför Protools och gör detta val för att Logic är bra att komponera i om man använder mycket MIDI.

Tjena!

Jag har jobbat med logic Pro i snart en månad och jag måste ändå säga att det gick lättare att komma igång än vad jag trodde. Jag jobbade med Protools LE förut och jag får nog faktiskt säga att Logic har mer att ge än protools inom audio för att inte prata om midi 😮 . Visst pt är svin bra på hantering av audio men att det skulle vara det bästa programmet för det tror jag är en gammal skröna...men som allt annat så finns det mängder av tankar om detta...

MVH

Crusner

Link to comment
Dela på andra sajter

hur tror ni en övergång från Sonar (PC) till Logic express blir. Har använt Mac ytterst lite och trivs attans bra med Sonar men funderar ändå gå över till Mac. Är Logic ett liknande program som Sonar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Logic ett liknande program som Sonar?

Liknande , Ja

Likadant , Nej

Logic , Cubase , Sonar , Pro Tools m.m skiljer sig från varanda i funktioner och arbetssätt.

Samma lösning har olika tillvägagånssätt i olika program , dock är det nog inga problem att sätta sig in i logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört Logic sedan anfaderns tid.. Då anfadern till Logic hette det Notator och körde på Atari 1040 och klarade bara av MIDI. Fast jag har följt med både Notator (sorry Logic) och Cubase på färden.. Min egna personliga åsikt är att Logic är mer direkt och intiuativt att jobba med.. Snabbare resultat alltså.. Cubase har dock fått ett större stöd eftersom det föddes in i PC-eran. Mer hjälp alltså eftersom operativet var mer spritt. Meen.. Jag är trots alla år av utvekling fortfarande trogen Logic.. Känns mer utveklat och lättanvänt helt enklet.. 😆 Fast visst.. VST(i) är en ypperlig och bred utvecklingsplatform då det gäller tillvalseffekter.. Men Logic känns tryggt och snabbjobbat för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört Logic sedan anfaderns tid.. Då anfadern till Logic hette det Notator och körde på Atari 1040 och klarade bara av MIDI. Fast jag har följt med både Notator (sorry Logic) och Cubase på färden.. Min egna personliga åsikt är att Logic är mer direkt och intiuativt att jobba med.. Snabbare resultat alltså.. Cubase har dock fått ett större stöd eftersom det föddes in i PC-eran. Mer hjälp alltså eftersom operativet var mer spritt. Meen.. Jag är trots alla år av utvekling fortfarande trogen Logic.. Känns mer utveklat och lättanvänt helt enklet.. 😕 Fast visst.. VST(i) är en ypperlig och bred utvecklingsplatform då det gäller tillvalseffekter.. Men Logic känns tryggt och snabbjobbat för mig.

Så vsti funkar inte med logic? Men mjukvarusynthar funkar eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vsti funkar inte med logic? Men mjukvarusynthar funkar eller?

Både VST och AU utgör interface standards.

Sen finns det mjukvaruinstrument som baseras på antingen AU- eller VST-teknologin (eller stöder båda).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag tycker att logic är helt fantastiskt. Midi hanteringen är grym, reason har inget att komma med samt att sudio hanteringen är helt fantastisk. Har nästa aldrg haft ett dårligt ord att säga om logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...