Jump to content
Annons

Hur Punchar man enklast i SX3

Recommended Posts

nickponcho (oregistrerad)
Postat

Hej!

Tänkte kolla med någon om hur man punchar inspelningar av tex trummor på 8kanaler. antar att man bör använda stacked mode men vad rörigt det blir...

Hur gör man då enklast för att puncha t.ex trummor.

MVH

Nick

Annons
Postat

Du har helt enkelt alla spår du vill spela in på rec-enablade (fin försvenskning). Sen är det bara att trycka på rec när du vill puncha? eller om du vill använda autopunchen.

Ska det gå att göra ännu enklare menar du?

Postat

menar du att du vill starta inspelningen på dessa 8 kanaler samtidigt medans det rullar?

... Isåfall behöver du inte köra stacked mode.. Men kör du fler tagningar är det smidigt med lanes, prova det.

Ska du göra punch in på ett specifikt ställe är de bara att se till att du har rec enable på alla 8 kanaler, sätta markern på det ställe du vill puncha in inspelningen samt trycka ner knappen för punch in (knappen "i" på tangentbordet) å kör bara play sen.

Vill du köra punch in "manuellt" så är det bara att se till att ha rec enable på kanalerna å trycka REC närsomhelst medan den rullar, så ska den spela in direkt därifrån.

...hoppas jag fattade din fråga rätt.. 🙂

nickponcho (oregistrerad)
Postat

Jag tänkte tex om jag har ett specifikt ställe där jag vill puncha kan jag ställa markeringen mellan dom 2 punkterna och sen trycka rec så lirar cubase bara in mellan markeringen.??? får ingen riktig klarhet i punchningen i cubase

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.