Jump to content
Annons

Kan inte starta upp ett projekt


Stonerbox

Recommended Posts

Hej.

Jag har jobbat stenhårt med en låt i ca en vecka och nu igår när jag skulle fortsätta så vägrar Live starta upp den. 😄

När jag försöker öppna projektet så börjar min cpu (Amd Sempron 3000+) och min page file skjuta i höjderna.

Efter ett långt tag så dyker meddelandet: "A serious problem has occurred, live will shut down after after this message box is close". Det ironiska är att när man trycker ok så stänger live inte ner sig, utan står bara där och väntar att man skall göra något.

Vad ska/kan jag göra åt det?

/ledsen stonerbox..... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte om detta hjälper i ditt fall men högerklicka på "min dator" välj "hantera" och kolla loggarna. Det kan hända att det finns något tips där. Annars har väl (i värsta fall) projektfilen blivit korrupt på något sätt. Jag hoppas inte att det är så illa men någon annan kanske har ett mer konstruktivt förslag att ge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellpig: Tack för tipset! Jag visste inte att det fanns. Jag har kika på loggen men den är helt tom. 🙂

Lådan: Jag testade att installera om när problemet uppkom fast utan framgång, jag funderar om det kan vara någon vst som kanske spökar...

Tack för ert stöd nu känns det lite bättre. 🙂

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Jortz (oregistrerad)
Fast jag kan ladda alla mina andra projekt utan några problem så jag tror inte att det har med ljudkortet att göra men å andra sidan så förlorar jag ju inte något på att testa.

Aha, då är det säkerligen inte drivrutiner det handlar om. Har du uppdaterad Live eller någon effekt, mjukvarusynth kanske?

Vet inte hur det är med att "laga" filer till Live men jag vet att det har funnits små program förr till Cubase och andra sequensers, ofta skapade av hemmaprogrammerare och gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

gör som så :

Avinstallera alla pluggar.

Sedan installerar du en efter en och testar.

För att taredapå vilken plugg det är som felar/buggar

Men hur kan man vara säker på att det är en plugg som spökar? Jag har testat dom pluggar jag brukar andvända i andra projekt utan några problem...

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Exaroz (oregistrerad)
Hej.

Jag har jobbat stenhårt med en låt i ca en vecka och nu igår när jag skulle fortsätta så vägrar Live starta upp den. 🙁

När jag försöker öppna projektet så börjar min cpu (Amd Sempron 3000+) och min page file skjuta i höjderna.

Efter ett långt tag så dyker meddelandet: "A serious problem has occurred, live will shut down after after this message box is close". Det ironiska är att när man trycker ok så stänger live inte ner sig, utan står bara där och väntar att man skall göra något.

Vad ska/kan jag göra åt det?

/ledsen stonerbox..... 😊

Jag hade samma problem förut..

För mig var problemet att jag använde mycket pluggar.

Prova att in så mycket pluggar , det kan funka

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...