Jump to content
Annons

Recommended Posts

Lite detaljer om Sonar 7 som jag lÀste...

MIDI Enhancemenet:

Step Sequencer

Flexible Piano Roll Tools

Piano Roll View Enhancements:

Multiple Automation controller lanes,piano roll microscope mode,note event colors based on velocity

hiding events in muted clips,adjust velocity without changing the display type,select controllers within note duration,show velocity on selected notes,selection sensitive velocity drawing

note/controller painting (freehand or linear),controller/velocity painting (freehand or linear)

note split/glue,drag-quantize,midi event mute,new erase tool behaviour,note hit testing improvements,velocity audition options V-Vocal pitch to midi "like melodyne on midi"

midi activity indicators

NEW INSTRUMENTS

Dimension LE,Rapture LE,DropZone Synth,Z3TA+ Synth,Rename synths in the synth rack view

delete synth safeguards

MIXING, BUSSING & PLAYBACK ENHANCEMENTS

Sidechaining, Sidechaining Sonitus plug ins,sidechainable vintage channel VC-64 plug in, audio I/O assignments, LP-64 EQ plug in, LP-64 multiband Compressor, External insert plug in, Copying eq setting, dim solo mode, allow playback with no data, reduce GUI updates to improve playback performance.

EXPORT & DELIVERY ENHANCEMENTS

Real time bounce option, mod to track export, 64-bit timeline, Sony Wave-64 sopport, New audio file formats, preview bus, integrated audio cd ripping, cakewalk publisher, burning audio CDs. file recovery mode.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Ska bli riktigt spÀnnande det hÀr. Jag har ganska nyligen bytt till Sonar (fick mitt Sonar 6 PE för kanske en mÄnad sedan) och med den hÀr uppdateringen med Z3TA+ samt Rapture LE verkar det bli riktigt prisvÀrt att uppgradera (jag har inte sett till nÄgot uppgraderingspris Ànnu visserligen).

Sen har ju Kontakt 3 kommit ut med ett ganska stort tillÀgg i samplingsbiblioteket sÄ det kan bli en relativt dyr mÄnad nÀr det gÀller inköp av ny mjukvara...

Tack för nyheten!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har det inte varit typ 90 $ för uppgradering till Studio versionen och 180 $ för Producer versionen förut? Ja, det visar vÀl sig...

Uppdateringen lĂ€r ju inte skapa samma hysteri som Logic 8 upplever nu, men det Ă€r ju för att Sonar redan har haft de funktionerna (och priset) tidigare... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Försökte kolla runt lite pÄ Cakewalks forum, och dÀr nÀmnde nÄgon mÄnadsskiftet, men jag vet inte vad som lÄg bakom den uppgiften.

Om de hĂ€r grejerna stĂ€mmer kommer androiden alldeles bestĂ€mt att uppgradera sitt Sonar 5 till Sonar 7!! 😏

-Skulle iofs gÀrna skippa mjukvarusyntharna och betala lite mindre, men det lÀr vÀl knappast gÄ för sig...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det ska bli kul att se om de försöker konkurrera med priset lite till...? De ligger vÀl i.o.f.s. bra till jÀmfört med Cubase, men Logic 8 hade ju ett lite lÀgre pris. De kanske inte bryr sig om det, för att det Àr till Mac?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vetja om de kommer med nÄgon "crossgrade deal" för cubase/pro tools/logic etc -anvÀndare..?

Man blir ju onekligen nyfiken. Speciellt nÀr man hostat upp 9 papp för ett ostadigt, buggigt program som gÄr i blÄtt och saknar onlinesupport samt innehÄller idiotiska funktioner som ingen bett om istÀllet för att fokusera pÄ driftsÀkerhet.

Host, Carry on...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vetja om de kommer med nÄgon "crossgrade deal" för cubase/pro tools/logic etc -anvÀndare..?

Man blir ju onekligen nyfiken. Speciellt nÀr man hostat upp 9 papp för ett ostadigt, buggigt program som gÄr i blÄtt och saknar onlinesupport samt innehÄller idiotiska funktioner som ingen bett om istÀllet för att fokusera pÄ driftsÀkerhet.

Host, Carry on...

Ja, de hade ju crossgrade priser pĂ„ 6:an innan releasen ikvĂ€ll av Sonar 7, men jag lĂ€ste att de skulle ha det pĂ„ 7:an oxĂ„. 😛

Dert Ă€r bara att byta... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nu har den kommit ( http://store.cakewalk.com/b2cgbp/ProductIn...10-CWSP7.00-30C ) !

Det finns en sjysst flashvideo som visar de nya funktionerna dessutom. Jag mĂ„ste sĂ€ga att jag gillar det jag sett skarpt. Att bl a Z3TA+ samt Rapture LE följer med Ă€r ju absolut inte fy skam heller 😆 .

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Gissar pĂ„ att det Ă€r bĂ€st att ta det via cakewalk.com, men det lĂ€r ju inte skada att kolla i nĂ„n musikaffĂ€r ocksĂ„ (fast dĂ„ lĂ€r man troligen fĂ„ vĂ€nta lite)... đŸ€Ș

Är det förresten nĂ„n flitig uppdaterare som har koll pĂ„ om det brukar va problem med buggar sĂ„ hĂ€r initialt? Borde man avvakta lite innan man uppgraderar?

-Jag har alltid varit vÀldigt sen av mig med tidigare versioner.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Problem med buggar fĂ„r du bara om du kör Logic, Cubase eller ProTools... 😆

Eftersom Sonar inte har nĂ„gra buggar, sĂ„ brukar dom lĂ€gga till nya funktioner i sina patchar istĂ€llet... đŸ€Ș😆

NÀ, allvarligt vet jag faktiskt inte om det brukar vara sÄ mÄnga buggar, utan det fÄr nÄgon annan svara pÄ. Personligen har jag inte haft problem med nÄt sÀrskilt. Enda gÄngen det har varit nÄt, sÄ har det berott pÄ nÄt plugin som har strulat. En ominstallation av pluginet ellet efter att ha tagit bort det sÄ har allt fungerat igen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Thomann verkar inte ha fÄtt PE7 pÄ lager Àn. SÄ Àr man ivrig sÄ

Àr det Cakewalk som gÀller.

Att det kan upptÀckas buggar i nya releaser Àr inte ovanligt, men

jag tycker Cakewalk Àr snabba med att slÀppa patchar + att dom

har ett forum dÀr dom sÀkert fÄr mycket input frÄn anvÀndare som dom

ev missat i sina egna tester.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

NÀ, allvarligt vet jag faktiskt inte om det brukar vara sÄ mÄnga buggar, ...

kommer ihÄg EN rÀtt seriös bugg, antingen i femman eller sexan (tror det sistnÀmnda), dÀr programmet glömde spara vissa vst-instÀllningar. Det fixades i första buggfixpatchen (heter det sÄ?). VÀnta en mÄnad Àr ju aldrig fel ur driftsÀkerhetssynpunkt....

Men visst Àr Sonar tjusigt, billigt och bÀst.

tjing

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...