Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Om den fanns med i listan på SL/SX 2 så kan du exportera den till xml-formatet ifall

du ska importera den till Cubase 3/4. Håller med om att det var idiotiskt att ta bort dom färdiga

mallarna. Fattar liksom inte tänket bakom detta. Har själv en Roland JV-1010 som jag fick till

genom detta inkl expansionkort som man fick modda till i efterhand. Korg Triton patch banken i Cubase 4 funkar inte genom att den anger fel patchar i Cubase 4 mot vad den verkligen spelar upp, blää. Kör audio rakt av där istället.

Posted

Det är inget script men dom förklarar hur man kan göra på Rolands hemsida support- midiverkstan för att komma åt olika ljud. lite krångligt men det fungerar. Det var länge sen jag använde det.

Posted
Om den fanns med i listan på SL/SX 2 så kan du exportera den till xml-formatet ifall

du ska importera den till Cubase 3/4. Håller med om att det var idiotiskt att ta bort dom färdiga

mallarna. Fattar liksom inte tänket bakom detta. Har själv en Roland JV-1010 som jag fick till

genom detta inkl expansionkort som man fick modda till i efterhand. Korg Triton patch banken i Cubase 4 funkar inte genom att den anger fel patchar i Cubase 4 mot vad den verkligen spelar upp, blää. Kör audio rakt av där istället.

Tackför svar,

Den fanns inte med i listan i SX. Hur kan man få dit den? Jag har letat på Internet men hittar ingen fil. Man borde ju enkelt kunna importera den tycker man. SX har ju script för Roland-XP10, har testat och det funkar bra...fast med fel synth då 😊