Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hallåjs! Försöker installera VG-2 på min G5. Nu har jag stött på patrull, det står i manualen att efter installationen av själva pluggen skall man kopiera "Content" mappen till Library/Application Support/Steinberg/Virtual Guitarist 2, men i Steinberg mappen finns banne mig ingen VG-2??!! Har testat starta Logic och först gick valideringen åt skogen, den gick helt enkelt inte igenom, där efter har jag ominstallerat och trixat fram och tillbalka ett antal gånger, kört AU valideringen på nytt och då godtog Logic VG-2, MEN.... det går inte att välja VG-2 under Stereo-AU Instruments, den finns liksom inte där, däremot finns den under Stereo-AU midi controlled FX, och den visar sig som VG-2, dock med begränsat utseende (Knapparna Riff/setup/fx mm saknas), men som AU instrument....ICKE. När man går och kollar Component mappen så finns den dels där men oxo under VST mappen. Så långt ok, men varför finns ingen VG-2 i Steinberg mappen och varför kan jag inte välja VG-2 i Logic?? Hoppas någon förstår! Snälla hjälp, jag vill så gärna ha en gittarist!!! 🙂

M.v.h en snart gråhårig Coyster.

Annons
Posted

Hej alla glada och alla andra 🙂 ! Det löste sig, jag gjorde ytterligare en ominstallation och validering, och vipps så funkar det. Är det inte fantastiskt!?

M.v.h. en coyster utan gråa hår!