Jump to content
Annons

kan inte spela in midi


rockdemon

Recommended Posts

Jag kan inte längre spela in i midi i cubase. jag höll på med en massa trixande för att inte volymen skulle hålla på o gå till max hela tiden och det tror jag att jag löst men då uppstdod det tv nya problem. midin blir inte tajt. man kan lira in något perfekt men sen när man lyssnar blir det hackigt inspelat. om man t.e.x. drar med handen rakt över tangentera. alltså från högsta till lägsta eller tvärtom snabbt så blir det inte "swoosh" som det ska bli utan kak kak kakaka akakaka, hackar helt galet.

samt att jag nu inte längre kan spela in midi. trycker jag record så står det still. går att lyssna när man lirar men det händer absolut nada när jag trycker record.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Står still när du trycker på Record? Då har du nog kommit åt knappen för extern synk...

Dålig timing med midi? Då kan det bero på "emulerade portar" (den klistrade tråden i Cubase-avdelningen), eller att du behöver aktivera "System Timestamp" - eller kanske att du har aktiverat auto-quantise...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...