Jump to content
Annons

Problem att importera audio i Pro Tools LE 7.1


evilrocker

Recommended Posts

Hej

När jag försöker importera audio till Pro Tools tex en låt i wav eller mp3 så får jag följande felmeddelande:

Pro Tools is unable to reacquire the hardware beacause it is in

use by another program. Please quit that program and then hit

"OK". If the hardware can't be freed, Pro Tools can't continue to

run. In this event, hit "Quit."'

Detta har fungerat förut och har dykt upp utan att jag ändrat något i systemet.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
mountainman (oregistrerad)

Kör du OSX eller Windows?

Om du använder OSX kan det vara så att iTunes lägger vantarna på ProTools hårdvaran,

om du startat iTunes först och sedan ProTools.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Kör du OSX eller Windows?

Om du använder OSX kan det vara så att iTunes lägger vantarna på ProTools hårdvaran,

om du startat iTunes först och sedan ProTools.

Fasen glömde jag det hehe, nopes jag kör Win XP home.

Funkar ungefär på samma sätt i Windows. Kör igång nåt ljudprogram innan PT eller så är drivern låst.

Starta PT först och sedan tex iTunes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar ungefär på samma sätt i Windows. Kör igång nåt ljudprogram innan PT eller så är drivern låst.

Starta PT först och sedan tex iTunes.

Hmm okej, skumt jag startar inga andra program innan, varken manuellt eller i autostart.

Något annat som kan vara orsaken till detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du har inga problem att öppna själva programmet pro tools? Hittar den din hårdvara som den ska då? Är inte så hemma i windows, men wondows har ju massa processer igång i bakgrunden som du kan testa och stänga av dem du inte behöver. Men jag tycker ändå det låter skumt ifall du kan starta programmet. För om ljudkortet är upptaget av ett annat program så startar inte Pro Tools. Har du senatse versionerna av allt. Pto Tools 7.3.1 Ics4?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

mycket märkligt, jag hade liknande problem med m-powered en gång, och då hittade jag i aktivitetshanteraren att "ipodhelper.exe" var aktiv. jag stängde, och det funkade.

nästa PT mpowered omstart var jag tvungen att göra om proceduren, dock...

Link to comment
Dela på andra sajter

mycket märkligt, jag hade liknande problem med m-powered en gång, och då hittade jag i aktivitetshanteraren att "ipodhelper.exe" var aktiv. jag stängde, och det funkade.

nästa PT mpowered omstart var jag tvungen att göra om proceduren, dock...

Tack för tipsen, lyckades lösa problemet idag. Inaktiverade onboard audio i bios och sen funkade det?!?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...