Jump to content
Annons

Koppla datorn till stereon


Hakan2000

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)
Hallå där.

Jag behöver lite hjälp att koppla ihop min mixer med stereon. Jag har en Behringer Xenyx 1002-mixer som jag tror mig kunna koppla ihop med AUX-ingårna i min stereo. Vet nån hur detta funkar? Vilka sladdar behövs?

Tacksam för hjälp.

I så fall måste man veta vilka ingångar och utgångar du har. Är det RCA? RCA-kablar i så fall. Men jag är inte säker på att det är till Auxiliary-ingången du ska koppla!! På en del förstärkare, åtminstone förr, så brukade man säga att det var dit man kopplade skivspelaren och då handlar det om helt andra ohm-tal. Jag tror du kan använda kassettingången (L+R) eller t.o.m. CD-ingången på din förstärkare i stereon och att det är RCA-kontakter i så fall som används. Men jag vet inte hur gammal din mixer är, för det är väl inga DIN-ingångar??

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör på Aux eller CD. Om Aux mot förmodan skulle ha förstärkta ingångar för skivspelare (vilket låter otroligt) så kan du köpa en lite omkopplare på tex Clas Ohlson så kan du ha både cd och mixer på cd-ingången.

Sen får du nog knalla till musikaffären för att köpa kabel. Om jag får gissa så har du tele-utgångar på mixern (??) och RCA på stereon (??). Dom kablarna hittar du nog lättast i musikaffären.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...