Jan (oregistrerad) Postat 23 augusti 2007 Postat 23 augusti 2007 Jag undrar om det är möjligt att lägga equalizer för kompressor som inserteffekt? Jag har fått ett tips om det. Jag har försökt leta i dessa stackars PDF-kataloger efter signalkjedja men kan inte hitta någon sådan. Jag ställer frågan därför att det är ju lättare att mixa en sång eller en gitarr när inte någon kompressor ligger på innan eq:n då själva kompressor förstärker hela "registret" ifråga. I finare mixerbord som är s.k. "riktiga" studiobord så går det att routa själva signalvägen efter eget tycke och smak, min logiska tänkande är att det borde gå att göra detta i Cubase 4:s virituella mixerbord också, eller har jag fel? Är det någon som har koll på sådant. M.v.h. Jan
nickponcho (oregistrerad) Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 (redigerat) skicka sången till ett FXspår och välj dina effekter där Redigerat 4 september 2007 av nickponcho
joachime Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Vet inte hur det funkar i C4, men i SX ligger den kanalens inbyggda EQ efter insert-slottarna. Ett enkelt sätt att göra tvärtom (EQ->kompressor) är att lägge en EQ i slotten före kompressorn.
joachime Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Jo den ligger fortfarande sist i Cubase 4. Vilket känns helt okej för mig. Men det vore grymt om dom kunde lägga till ett HP- och ett LP-filter innan insert-slottarna. Mycket flexibelt!
Bone Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Jo den ligger fortfarande sist i Cubase 4. Vilket känns helt okej för mig. Men det vore grymt om dom kunde lägga till ett HP- och ett LP-filter innan insert-slottarna. Mycket flexibelt! Ja det vore bra. Eller att man själv kunde välja vart eq:n ska ligga. Borde ju inte vara sådär supersvårt att fixa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.