Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Vad är det som gör att detta inte låter exakt som andra professionela produktioner?

jag tycker detta låter som Ejay och jag brukar själv få liknande resultat. vad är det vi gör för fel?

här är länk till låten jag hörde:

vore tacksam om någon kunde hjälpa mig och lösa detta, jag vill gärnalära mig producera musik med högkvalite.

tack på förhand

Annons
Posted

1. Det saknas topp, brilians vid 12 khz och uppåt.

2. Det saknas sub och lågbas, 20-60 hz är ett kritiskt område i denna genre.

3. Syntljuden är platta och känns inte integrerade i beatsen. Syntljudet med delay som panorerar flyter ovanpå hela mixen.

4. Själva innehållet är för blekt. Inga hooks, inga tekniska tricks och inget speciellt ö h t hittar jag i låten.

5. Mixen smäller inte. Känns som om det inte finns en enda kompressor i hela projektet.

6. Låg RMS.

Posted
1. Det saknas topp, brilians vid 12 khz och uppåt.

2. Det saknas sub och lågbas, 20-60 hz är ett kritiskt område i denna genre.

3. Syntljuden är platta och känns inte integrerade i beatsen. Syntljudet med delay som panorerar flyter ovanpå hela mixen.

4. Själva innehållet är för blekt. Inga hooks, inga tekniska tricks och inget speciellt ö h t hittar jag i låten.

5. Mixen smäller inte. Känns som om det inte finns en enda kompressor i hela projektet.

6. Låg RMS.

Med platta menar du att jag borde använt lite mer effekter? alltså platt = torr?

RMS? snälla förklara, jag vet att RMS är en matematisk formel men hur du förklarar den i detta sammanhanget förstår jag ej.

Sen det här med att mixen smäller och compressor förklara gärna lite mer om det.

tack för ditt snabba svar på båda mina trådar!

Posted
Hej!

Vad är det som gör att detta inte låter exakt som andra professionela produktioner?

jag tycker detta låter som Ejay och jag brukar själv få liknande resultat. vad är det vi gör för fel?

här är länk till låten jag hörde:

vore tacksam om någon kunde hjälpa mig och lösa detta, jag vill gärnalära mig producera musik med högkvalite.

tack på förhand

Den "låten" som du länkade till lät mer som en grund till en house låt eller nått. Jag tyckte inte att det lät konstigt på något sätt. Tyckte inte det lät som Ejay.