Jump to content
Annons

Standard avtal


Twilight_Zound

Recommended Posts

Någon som har ett tomt sådant som han/hon kan scanna och skicka till mig...

Börjar brännas nu... 😳

Eller kanske kan hinta eller rent av TALA om vad som är nödvändigt i kontraktet

i klartext. Även det finstilta.. :rolleyes:

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Någon som har ett tomt sådant som han/hon kan scanna och skicka till mig...

Börjar brännas nu... 😳

Eller kanske kan hinta eller rent av TALA om vad som är nödvändigt i kontraktet

i klartext. Även det finstilta.. :rolleyes:

Vet inte om jag har exakt de avtal som du vill ha, men om du pm:ar mig din e-post så skickar jag över de jag har så kan du kika på dessa och sno den information som du tycker är intressant.

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok...

Det som jag är ute efter är ett ENKELT avtal mella Producent

och Artist. Det ska gälla typ enstaka inspelningar av låt eller

helt album...

Kom att tänka på att det kanske inte behövs, iom att båda är

STIM anslutna så blir det ju CAE på båda. Det gäller musik

från den ena och text/sång från den andra...Alternativt

både och från båda...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får förklara lite mer, vad är det du vill avtala om?

Rätten till inspelningarna, artistnamnet, exklusivt samarbete...? 😆

Om jag gissar lite nu så tror jag att du har raggat upp en söt liten sångerska som ska yla över dina syntmattor.

Publishing görs upp separat och behöver inte ett eget avtal, som du säger bara anmäler ni till Stim vem som gjort vad, om du inte har förlagskontrakt förstås.

Inspelningarna däremot bör du -om det nu är värt det- avtala om, se till att de är dina och att sångerskan inte har rätt till dem.

Utforma kontraktet så att det blir ditt bolag vs sångerskan (=artisten). Bolaget erhåller exklusiv rätt till titeln i xx antal år / livstid och rätten att till fullo utnyttja verket.

Avtalet ska innehålla en royaltydel, dvs bolaget betalar xx % till artisten av inkomster från låten. Om du inte tänker betala ut royalty bör det framgå, 0%. Det ska också anges när royaltyn betalas ut (2 ggr per år?) och om det finns en undre gräns (ingen utbetalning innan 1000 sålda ex / royaltyn uppgår till 1000 kr, osv)

Bolaget har rätt att från inkomsterna dra av alla kostnader förknippade med låten, så som marknadsföring och inspelning.

Bolaget ska inte lida skada vad gäller tredjepartsanspråk, artisten tar fullt ansvar för att materialet inte är skyddat av copyright.

Typ så.

Om jag gissade fel, och du är artisten gäller förstås helt andra saker. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får förklara lite mer, vad är det du vill avtala om?

Rätten till inspelningarna, artistnamnet, exklusivt samarbete...? 🙂

Om jag gissar lite nu så tror jag att du har raggat upp en söt liten sångerska som ska yla över dina syntmattor.

Publishing görs upp separat och behöver inte ett eget avtal, som du säger bara anmäler ni till Stim vem som gjort vad, om du inte har förlagskontrakt förstås.

Inspelningarna däremot bör du -om det nu är värt det- avtala om, se till att de är dina och att sångerskan inte har rätt till dem.

Utforma kontraktet så att det blir ditt bolag vs sångerskan (=artisten). Bolaget erhåller exklusiv rätt till titeln i xx antal år / livstid och rätten att till fullo utnyttja verket.

Avtalet ska innehålla en royaltydel, dvs bolaget betalar xx % till artisten av inkomster från låten. Om du inte tänker betala ut royalty bör det framgå, 0%. Det ska också anges när royaltyn betalas ut (2 ggr per år?) och om det finns en undre gräns (ingen utbetalning innan 1000 sålda ex / royaltyn uppgår till 1000 kr, osv)

Bolaget har rätt att från inkomsterna dra av alla kostnader förknippade med låten, så som marknadsföring och inspelning.

Bolaget ska inte lida skada vad gäller tredjepartsanspråk, artisten tar fullt ansvar för att materialet inte är skyddat av copyright.

Typ så.

Om jag gissade fel, och du är artisten gäller förstås helt andra saker. 😉

Mmmm...det där lät intressant...Utom ylandet då förståss ☺️

I det här fallet blir det nog fråga om inspelningarna i sig då..

Hur menar du att inspelningarna ska vara MINA och inte hennes...

Låtarna blir typ 50/50 i rättighet..Är det rätten till ljuduptagningarna

du pratar om eller??

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...