Jump to content
Annons

M-Audio Triggerfinger


Starfis

Recommended Posts

Tjenare

Har sneglat lite på M-Audios Triggerfinger, är ganska trött på att sitta och klicka in not för not till ezdrummer när man inte hittar ett passande komp från kompen som följer med. Så tänkte höra om nån har några erfarenheter med denna?

Jag tänkte väl köra som så att jag gör egna komp genom att jag spelar baskagge genom att hammra in det först, sen virvel osv. Reagerar det tillräckligt snabbt om man ska spela dubbelkagge med 2 fingrar på en pad? Eller får man köra 2 pads då?

Dom 4 faders som finns på den, vad kan man styra med dom? Kan man ställa in det för att kontrollera volymen på kanaler i Logic Express?

Tacksam för alla svar jag får!

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Reagerar det tillräckligt snabbt om man ska spela dubbelkagge med 2 fingrar på en pad?

Ja.

Dom 4 faders som finns på den, vad kan man styra med dom? Kan man ställa in det för att kontrollera volymen på kanaler i Logic Express?

Ja.

Redigerat av basshole
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren! Blir nog en sån om nån vecka, får hoppas man blir nöjd med den!

Har annars en till fråga, det där med att styra volym i logic, det är ju bara 4 faders, kan man banka runt som på en del såna mixerbord, om ni förstår hur jag menar? 😄

Eller är det bara något att drömma om för en maskin i den här prisklassen? :rolleyes:

Tjingtjong!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Dj Pinetto (oregistrerad)
Tackar för svaren! Blir nog en sån om nån vecka, får hoppas man blir nöjd med den!

Har annars en till fråga, det där med att styra volym i logic, det är ju bara 4 faders, kan man banka runt som på en del såna mixerbord, om ni förstår hur jag menar? 🙂

Eller är det bara något att drömma om för en maskin i den här prisklassen? 😱

Tjingtjong!

Tjena!

har köpt mig en M-Audio Trigger finger och har en fråga!? när jag trycke på paddarna så kommer ljudet ( i reason 4) men när jag ska spela in blir det tomt i spåret, men med midi klaviaturen så spelar den in och får ljud i spåret. Någon erfaren person som kan hjälpa mig med detta!! Tack i förhand Obs. Sorry om jag inte hade svar på din fråga men tror att det ska funka !!!

😄

Redigerat av Dj Pinetto
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...