Jump to content
Annons

Access virus ti!


Liquid_6

Recommended Posts

Har sen denna synt kom ut gått och dräglat efter den som ett litet barn,tycker den verkar vara den ultimata synten för elektronisk musik.Sitter själv på en massa mjukvara som låter kanon det med men jag tycker nog att hårdvara är det som gäller egentligen.Äger tyvärr bara mjukvarusyntar och en midi keyboard och då virusen är så dyr så får det nog bli så ett tag till.Men iallafall,hur fet är den? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hur fet är den? 😆

ÖVER FET!

Vad ska man säga mer? Det är en Virus! 😉 Äger ingen TI (äger en Virus PowerCore) men har haft äran att ratta en TI! Den är underbar! Nu är inte jag en stor fan av presets utan föredrar att ratta ljuden själv och med TI är det en dröm!

Den har det mesta! 🙂

Den kostar mycket, det är sant och att betala dom pengarna och sen inte nyttja synten till fullo är en stor skam! Tycker jag!

Peace...

Link to comment
Dela på andra sajter

hur fet är den? 😉

ÖVER FET!

Vad ska man säga mer? Det är en Virus! 🙂 Äger ingen TI (äger en Virus PowerCore) men har haft äran att ratta en TI! Den är underbar! Nu är inte jag en stor fan av presets utan föredrar att ratta ljuden själv och med TI är det en dröm!

Den har det mesta! 🙂

Den kostar mycket, det är sant och att betala dom pengarna och sen inte nyttja synten till fullo är en stor skam! Tycker jag!

Peace...

När jag skaffar en och det ska jag göra så kommer jag dra i alla rattar som finns på den,verkar kunna producera fram riktiga monster till ljud.Sjysta toner på myspace du hade 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder TI´n sen ett år tillbaks, kör den som AU, och den funkar perfekt. När du använder den enbart via USB kan man få lite högre latency, men detta gäller endast när du "spelar", ej vid uppspelning via sequencerprogrammet, då är det perfekt synk. Har man ett ljudkort med hyffsat låg fördröjning är detta nästan inget problem. Den är bakåtkompatibel med samtliga virus modeller, så du kan hämta tusentals patcher från nätet om du inte själv orkar ratta fram ljuden, sen är det bara att spara dom i patch mappen i datorn, som för villket annat mjukvaru instrument. Jag skulle då inte göra mig av med den så länge man sysslar med club/dance musik. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev med Virus Desktop TI för ett par veckor sen så jag är nog fortfarande alldeles för salig för att tas på allvar men - jösses jävlar :-D Helt otrolig tyngd och djup och *liv* i de här ljuden. Den har verkligen hela spektrat förutom "akustiska" ljud då. Sanslöst bra. Gick igenom presetsen (2,500...) och gjorde en bank med bara bestofthebest-ljud. Det blev över fyrahundra stycken :-) Och med alla rattar är det snorenkelt att ändra till ett bra preset till ett klockrent eget. Just nu kör jag den som ljudkort till datorn med, bara-för-att :-D Inte nog med allt det där - den är dessutom jävligt inspirerande att leka med. Varför sitter jag här och skriver? *famlar efter Virus:en*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev med Virus Desktop TI för ett par veckor sen så jag är nog fortfarande alldeles för salig för att tas på allvar men - jösses jävlar :-D Helt otrolig tyngd och djup och *liv* i de här ljuden. Den har verkligen hela spektrat förutom "akustiska" ljud då. Sanslöst bra. Gick igenom presetsen (2,500...) och gjorde en bank med bara bestofthebest-ljud. Det blev över fyrahundra stycken :-) Och med alla rattar är det snorenkelt att ändra till ett bra preset till ett klockrent eget. Just nu kör jag den som ljudkort till datorn med, bara-för-att :-D Inte nog med allt det där - den är dessutom jävligt inspirerande att leka med. Varför sitter jag här och skriver? *famlar efter Virus:en*

Lyllos dej som har en.Den verkar mumma!undrar om man skulle bli yrkesmördare så jag kan ha råd med den då 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom börjar komma mer och mer på begagnatmarknaden tycker jag. Dom som köpte när de om för att de var latest and greatest verkar ha kommit på att de kanske lägger mer tid på att jaga coola pryttlar än att faktiskt använda dem? :-P Gav strax över 11 för min 10 månaders begagnade Desktop TI (18.500 på 4sound). Fast "begagnad" är nästan synd att kalla den - den var DAMMIG 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en TI Keyboard och är barnsligt nöjd med den.

Väldigt inspirerande att leka med. Nästan varje ljud ger en idé till en låt.

Har tyvärr inte haft tid att leka med den ordentligt men det kommer snart 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeg vurdered å kjøpe en virus ti (61 tangenter keyboard), men den er _nesten_ litt for dyr (23000 kr på procom.no). Er det noen som vet om noen som ønsker å kvitte seg med sin virus ti til en litt mer behagelig pris? 😉
Jag håller med de andra som svarat att den är grym. Jag kör den via USB i Cubase och har inte stött på några problem ännu. Det finns många bra ljud på den, och som någon påpekade får man inspiration och ideer när man lyssnar på de olika presetsen. Jag ångrar verkligen inte köpet.

Barnsjukdomarna den hade i början har de fixat med de nyare updaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var liten så var det årtusende falken jag ville ha mest av allt,jag såg framför mig att flyga runt med den i mitt rum och låtsasskjuta på dödsstjärnan.Nu är det en TI jag vill ha mest av allt istället å ratta fram laserljud på :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeg vurdered å kjøpe en virus ti (61 tangenter keyboard), men den er _nesten_ litt for dyr (23000 kr på procom.no). Er det noen som vet om noen som ønsker å kvitte seg med sin virus ti til en litt mer behagelig pris? 😱
Jag håller med de andra som svarat att den är grym. Jag kör den via USB i Cubase och har inte stött på några problem ännu. Det finns många bra ljud på den, och som någon påpekade får man inspiration och ideer när man lyssnar på de olika presetsen. Jag ångrar verkligen inte köpet.

Barnsjukdomarna den hade i början har de fixat med de nyare updaten.

Det er bra å høre! Alt som gjenstår nå er prisen. Jeg vet den mest sannsynligvis er verdt det, men det hadde vært bedre for min del om den hadde kostet halvparten 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var liten så var det årtusende falken jag ville ha mest av allt,jag såg framför mig att flyga runt med den i mitt rum och låtsasskjuta på dödsstjärnan.Nu är det en TI jag vill ha mest av allt istället å ratta fram laserljud på 😱

En Virus vore nåt det, även för en gitarrtok som jag som är nöjd med min Casio Wk3700 keyboard.

Men jag har fortfarande kvar Årtusende falken (stora modellen) som jag fick när var runt 5 år gammal på 80-talet 😄

Den ska jag inte sälja!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Jag har testat den lite, och har svårt att få in den bland mina andra syntar i en låt. Den tar liksom över... Det blir t.o.m. att den inte alls kommer med...

Åfan,så du äger en eller?Svårt att få den att smälta in ihop med andra syntar,vad kan det bero på?Tycker för övrigt att absynth är lite så,den är ju lite speciell.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var liten så var det årtusende falken jag ville ha mest av allt,jag såg framför mig att flyga runt med den i mitt rum och låtsasskjuta på dödsstjärnan.Nu är det en TI jag vill ha mest av allt istället å ratta fram laserljud på :rolleyes:

En Virus vore nåt det, även för en gitarrtok som jag som är nöjd med min Casio Wk3700 keyboard.

Men jag har fortfarande kvar Årtusende falken (stora modellen) som jag fick när var runt 5 år gammal på 80-talet 😠

Den ska jag inte sälja!

HAHA,jag har kvar min med.Dock är den lite sliten efter jag lattjade warhammer och den agerade bas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äger ingen personligen, men det står en i vår ena projektstudio. En virus TI alltså...

Låter imponerande och är imponernade, men jag upplever den dock som att den "knör" ut allt annat. Och när allt annat är borta så har personligheten i låten försvunnit.

Kanske något flummit, men det är ju trots allt fredag kväll.... :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Äger ingen personligen, men det står en i vår ena projektstudio. En virus TI alltså...

Låter imponerande och är imponernade, men jag upplever den dock som att den "knör" ut allt annat. Och när allt annat är borta så har personligheten i låten försvunnit.

Kanske något flummit, men det är ju trots allt fredag kväll.... :-)

Got that right...hick.Har du testat andromeda då,jag personligen har aldrig hört den men den verkar ochså nice!!Skulle såga av mig armen för att få en access ti för övrigt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite svårare att spela om man bara ha en arm... 😆

Testade en Andromeda litegrann förra veckan och blev inte särskilt imponerad faktiskt. Fast jag spenderade egentligen alldeles för lite tid med den för att kunna göra nån ordentlig bedömning.

-Svåröverskådlig och ful panel, och typ varenda presetljud jag hittade var dränkt i effekter och verkade ha som mål att själv kunna utgöra stommen i nån flummig ambient-historia.

Lyckades slå av effekterna och skruvade lite själv, men jag vet inte, det kändes helt enkelt inte som "min" synth... (Och med tanke på prislappen så är det ju ganska så bra egentligen... :rolleyes:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är så nice som du tror

Jag kommer aldrig att göra mig av med min Virus TI Polar, Den är helt fantastisk och låter kanon och förjävligt om man vill det.. Sen är den snygg också, Till och med de synth-hatare jag känner, erkänner något motvilligt att den har balla ljud och är snygg med sin tjusiga trälist längst fram och helvita design med blåa lampor

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...