Jump to content
Annons

Ang pattern i FL studio6


Mastahl

Recommended Posts

Annons

Hej,

vill du ändra antalet takter (standard är fyra, antangligen det du menade med åtta.) så ändrar du det uppe i vänstra hörnet på "Step sequencern". Så väljer du t.ex. åtta så blir det 16 "steps".

Link to comment
Dela på andra sajter

hej har börjat köra FL studio 6 och undrar hur jag får pattern delen att funka så att den går vidare till pattern 2 efter 1an och så vidare för att jag ska kunna göra loopar som är tex längre än 8 takter

Playlist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Det är bara att välja välja "penslen" i playlisten. Playlisten får du fram genom att klicka på playlist symbolen uppe i högra hörnet. Mer tutorials för FL som du har stor nytta av finns på

http://www.warbeats.com/Forums/tabid/59/vi...24/Default.aspx

Mvh Alex

En sak som du borde prova på, vilket jag tror följer med alla fl studio program är

Tutorial filer.

.fl filer som folk redan skapat borde finnas i en mapp att öppna.

Där ger dom tips om "hur du gör ett pattern" osv. Bara köra igång på play och titta dig runt så lär du märka en hel del saker.

tips till alla som öppnar fl för första gången.

Jag kollade mer i dem än läste i manualen. samt att jag inte hade tillgång till internet på den tiden heller för att fråga någon annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...