Jump to content
Annons

Behöver hjälp!


Kalle82 (oregistrerad)

Recommended Posts

Kalle82 (oregistrerad)

Har en liten fråga om Parametric eq2.

Där det blinkar rött o så är de där man ska skära av, eller höja??

Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kalle82 (oregistrerad)

ok...men hur mycket?

Kan ju inte skära av så mycket så att de inte lyser rött..eller är de de man ska?

Skulle du kunna förklara hur den fungerar lite närmare??

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte nödvändigtvis.. Om det låter bra ska du inte röra.. Men blinkar det rött brukar det innebära att det överstyr och distar och låter illa. Titta inte så mycket på mätare och saker.. Lita mer på dina öron i stället.. Det är dom som du avgör om det låter bra eller illa med. 😕

Glömde fråga en sak...där de inte #blinkar#rött ska man höja där?
Link to comment
Dela på andra sajter

Rött Betyder STOPP 😕

Ne men jag brukar alltid hålla mina mätare nere under rött under hela mitt Projekt.. för det är enklare när man ska göra mixningen och mastringen 😛

testa att ha lite rött och exportera och sen ha helt utan rött en gång och exportera så hör du skillnaden 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte nödvändigtvis.. Om det låter bra ska du inte röra.. Men blinkar det rött brukar det innebära att det överstyr och distar och låter illa. Titta inte så mycket på mätare och saker.. Lita mer på dina öron i stället.. Det är dom som du avgör om det låter bra eller illa med. 😆
Glömde fråga en sak...där de inte #blinkar#rött ska man höja där?

lägg in en compressor ovanpå, typ fl compressor så kan du bara peta ner nivån så att det inte distar

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...