Jump to content
Annons

Synt för Hiphop!


Kalle82 (oregistrerad)

Recommended Posts

Kalle82 (oregistrerad)

Tjenare gott folk!

Har en fråga till alla som har lust att hjälpa mig..

Är på jakt efter en mjukvarusynt för hiphop musik.Gärna gratis!

Är inte så insatt i de där med vad man ska andvända, så hoppas de finns någon här inne som vet?

Helst så ska jag kunna göra allt me den, bas, strings, syntljud men dock ej trummor.

Ja men ha de!!

Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
madscientist (oregistrerad)

Jag kör reason rakt av när jag gör hiphop.. men jag har mina egna samplingar laddade.

Dock kostar det en del med, men jag har även funnit nöje i att använda vissa leksakssyntar för småbarn vid melodi ljud ectect.. spela in ljuden rakt in i ditt program och klipp och klistra 🙂 kan bli ballt..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Tjenare!

Tänkte jag skulle höra om det är någon här som vet om några bra vtsi pluggar till att göra lite hiphop/rap musik!

skulle vilja ha trummorna och basen!

De ska hälst vara gratis.

MVH/ Dennis

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ska du göra söderngrejer kan du ladda ner rebirth från propellerheads. Den är gratis och har 808- och 909-trumljuden som används på de flesta södernbeats. Annars är samplingar det som används mest och då är det vinylbacken på din lokala loppis som gäller 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, man låter väl inte likadant enbart för att man använder samma vsti's.. "Åh nej, nu kan jag inte använda Nexus längre, den använder ju Lennart Skoglund i Högås." 🙂 hehe

Edit: Alla namn och personer är fiktiva och är inte tagna från verkliga händelser. Eventuella likheter och sammanträffanden med verkliga personer bör ses som ren slump.

Redigerat av Tracer
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Ne, Förstår inte varför folk är så förtjusta i FM Syntharna. dom låter så padiga o sega. Jag föredrar Nexus eller Arturia syntharna för hiphop. Enligt rykten så använder Dr.Dre Arturia 🙂

FM7,8 tar ju nexus 🙂, speciellt när man ska göra ett ljud från grunden 😛

Arturia funkar däremot

Link to comment
Dela på andra sajter

Så Doctor Dre använder Arturia 😛 ...Då kanske ni ska undvika den...så KANSKE ni får

ett EGET soumd...

VARFÖR i hela världen ska alla låta likadant...Det är för mig HELT OBEGRIPLIGT....

Bara för att allt som låter lika säljer, lyssna på radion så fattar du nog 🙂 hehe

Nä, men jag stör mig oxå på det

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...