Nima Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Har försökt och försökt. Jag vill lära mig hur man gör en schysst trance bassline som de flesta som gör Melodic trance använder. Jag antar att det ligger en hel del effekter till, men fortfarande. Vill inte använda den vanliga 4 beat basen som kommer mellan varje kick. Utan vill lära mig något mer fetare som låter härligt. Om du har tips eller en fruityloops fil (flp) där du gjort en sådan, skulle det vara uppskattande bara så jag får se ungefär hur man gör.
Skogholm Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 (redigerat) Kxxx|Kxxx|Kxxx|Kxxx xOxO|OxOx|xOxO|OxOx x=inget O=basslingan K=kick Redigerat 4 juli 2007 av Skogholm
drloop (oregistrerad) Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Skogholm sa: KxxxKxxxKxxxKxxxxOxOOxOxxOxOOxOx x=inget O=basslingan K=kick Äntligen! Nu fattar jag.
Tilly Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Det finns hur många varianter som helst 😛 Det som Skogholm visa var bara en bråkdel av hur man kan göra, men riktigt bra tips! En annan typ av slinga är: C3 C3 C4 C3 C3 C3 C4 C3 C3 C3 C4 C3 C3 C3 C4 C3 Att du kör en så kallad "springande bas" Sen kan du även ändra lite så den går tex C3 C4 C3 C4 C3 C3 C4 C3 C3 C4 C3 C4 C3 C3 C4 C3 xxxOxxOxxxxOxxOx x = inget O = bas Använd "swing" funktionen på basslingan ibland också för att få en lite mer skön känsla! Lycka till
Nima Postat 4 juli 2007 Trådstartare Postat 4 juli 2007 Skogholm sa: NIMA förstod du? Japp, jag testa och la på lite effekter så fick jag en härlig bass. Ska fortsätta och leka så får vi se. Tack Skogholm.
Nima Postat 4 juli 2007 Trådstartare Postat 4 juli 2007 Soundborn sa: Det finns hur många varianter som helst 😛Det som Skogholm visa var bara en bråkdel av hur man kan göra, men riktigt bra tips! En annan typ av slinga är: C3 C3 C4 C3 C3 C3 C4 C3 C3 C3 C4 C3 C3 C3 C4 C3 Att du kör en så kallad "springande bas" Sen kan du även ändra lite så den går tex C3 C4 C3 C4 C3 C3 C4 C3 C3 C4 C3 C4 C3 C3 C4 C3 xxxOxxOxxxxOxxOx x = inget O = bas Använd "swing" funktionen på basslingan ibland också för att få en lite mer skön känsla! Lycka till Ska testa dessa och se vad jag kan göra. Det där med olika tonlägen har jag försökt. x c3 c4 c4 x c3 c4 c4 x c3 c4 c4 x c3 c4 c4 funkade bra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.