Jump to content
Annons

Tips: Steinberg har rea på uppgradering


Assar

Recommended Posts

Annons

Det ser ju finfint ut. Kanske något man skulle hoppa på. Fast nu vet jag ju inte om jag hittar någon Cubase LE version här hemma. Inte någon som har en över? 🙂

Ingen annan som är glad över att dom försöker att få oss att uppgradera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Studio4 kostar uppgraderingen 1995:- och till Cubase4 kostar det 4495:-.

Ruskigt billigt, med andra ord!!!

OBS!

Man måste registrera sitt LE och skriva ut dokumentet som visar namnet och registreringen och lämna detta till butiken när man beställer sin uppgradering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Studio4 kostar uppgraderingen 1995:- och till Cubase4 kostar det 4495:-.

Ruskigt billigt, med andra ord!!!

OBS!

Man måste registrera sitt LE och skriva ut dokumentet som visar namnet och registreringen och lämna detta till butiken när man beställer sin uppgradering.

VA???

Kostar en uppgradering samma från SE3 som från LE (som för f"n är gratis???)??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nog trött när jag svarade. Uppgraderingspriset från LE stod ju i första inlägget - och det var det jag svarade på... 🥰

Från SE3 och StudioCase2 är det betydligt dyrare; till Studio4 går det på 2695:- och till C4 är det 7995:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nog trött när jag svarade. Uppgraderingspriset från LE stod ju i första inlägget - och det var det jag svarade på... 🥰

Från SE3 och StudioCase2 är det betydligt dyrare; till Studio4 går det på 2695:- och till C4 är det 7995:-

Det måste ju vara ett pris som är förhandlingsbart alternativt inte stämmer längre. Annars är Steinberg helt korkade för att uttrycka sig milt. Det kan inte vara billigare att uppgradera från en OEM-version jämfört med en köpt SE-licens som trots allt kostar runt 1500 spänn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nog trött när jag svarade. Uppgraderingspriset från LE stod ju i första inlägget - och det var det jag svarade på... 😛

Från SE3 och StudioCase2 är det betydligt dyrare; till Studio4 går det på 2695:- och till C4 är det 7995:-

Det måste ju vara ett pris som är förhandlingsbart alternativt inte stämmer längre. Annars är Steinberg helt korkade för att uttrycka sig milt. Det kan inte vara billigare att uppgradera från en OEM-version jämfört med en köpt SE-licens som trots allt kostar runt 1500 spänn.

Ja det var verkligen korkat!!

Kanske skall sluta att göra reklam för deras produkter då (iom att jag är ju en uppenbar förlorare eftersom jag var dum nog att köpa en version istället för att använda mig av en gratis version istället)!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nog trött när jag svarade. Uppgraderingspriset från LE stod ju i första inlägget - och det var det jag svarade på... 🙂

Från SE3 och StudioCase2 är det betydligt dyrare; till Studio4 går det på 2695:- och till C4 är det 7995:-

Det måste ju vara ett pris som är förhandlingsbart alternativt inte stämmer längre. Annars är Steinberg helt korkade för att uttrycka sig milt. Det kan inte vara billigare att uppgradera från en OEM-version jämfört med en köpt SE-licens som trots allt kostar runt 1500 spänn.

Ja det var verkligen korkat!!

Kanske skall sluta att göra reklam för deras produkter då (iom att jag är ju en uppenbar förlorare eftersom jag var dum nog att köpa en version istället för att använda mig av en gratis version istället)!!

Priset stämmer. Det är bara LE-uppgraderingar som är så extremt billiga nu.

De kör nog en sådan drive för att hala in en del av de som har fått program gratis med ljudkortet och som kanske kan tänka sig att haka på när det blir tillräcligt billigt.

De som redan kör Cubase i någon form, är ju redan "fast"... 🙂

Nåja - man kan ju hoppas att de gör någon liknande drive för SE-förare någon gång i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här bekräftar tyvärr mina misstankar om att Steinberg är på väg att dumpa/fasa ut SE-versionen.

From. nu ska LE-användare slussas in direkt i Cubase 4 Studio.

...och svag som jag är ska jag passa på att överge SE för att uppgradera min lilla LE-licens till CS4.

The price is right!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här bekräftar tyvärr mina misstankar om att Steinberg är på väg att dumpa/fasa ut SE-versionen.

From. nu ska LE-användare slussas in direkt i Cubase 4 Studio.

...och svag som jag är ska jag passa på att överge SE för att uppgradera min lilla LE-licens till CS4.

The price is right!

Hade inte Steingberg sagt att dom skulle fortsätta med SE? På forumet i alla fall? Aja, den som lever få se! Men SE känns nödvändigt på något sätt. Som jag t ex som lärde mig Cubase i skolan och då självklart vill fortsätta använda det. Och jag har inte köpt något som haft en LE-licens med men ändå vill använda Cubase och inte punga ut 4 000 för det. DOm måste ju tappa några "budgetanvändare" på att slopa SE i alla fall. För alla kommer nog inte vilja sitta på trean hela livet. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett någonstans att SE också skulle komma i en version 4, men när det blir vet bara Steinberg...

Det aktuella uppgraderingspriset är ju till för att locka in de som inte har gjort ett aktivt val av program, utan som har fått sitt program gratis tillsammans med ljudkortet. LE har ju aldrig gått att köpa separat, utan enbart bundlat.

Link to comment
Dela på andra sajter

dew (oregistrerad)

Vad vinner jag på en uppgradering? Jag använder Cubase LE idag med Zoom H4.

(Har bara haft H4 i en vecka, tröttnade på att koppla kablar, har kört med

LE i så länge jag spelat in på dator, vilket kanske är 2-3år sen jag gick över till

dator från porta).

Tillägger att jag vet att jag får fler insert och send.

Det jag tänkte på är om jag vinner något i ljudkvalité?

Redigerat av dew
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Vad vinner jag på en uppgradering? Jag använder Cubase LE idag med Zoom H4.

(Har bara haft H4 i en vecka, tröttnade på att koppla kablar, har kört med

LE i så länge jag spelat in på dator, vilket kanske är 2-3år sen jag gick över till

dator från porta).

Tillägger att jag vet att jag får fler insert och send.

Det jag tänkte på är om jag vinner något i ljudkvalité?

Så vitt jag vet så vinner du inget speciellt i ljudkvalité.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sequel kanske är tänkt att vara en ersättare för SE.
Sequel är en annan typ av program även om det bygger på kärnan från Cubase 4. Andra liknande program är Magix Music Maker och Garageband.
Link to comment
Dela på andra sajter

dew (oregistrerad)
Vad vinner jag på en uppgradering? Jag använder Cubase LE idag med Zoom H4.

(Har bara haft H4 i en vecka, tröttnade på att koppla kablar, har kört med

LE i så länge jag spelat in på dator, vilket kanske är 2-3år sen jag gick över till

dator från porta).

Tillägger att jag vet att jag får fler insert och send.

Det jag tänkte på är om jag vinner något i ljudkvalité?

Så vitt jag vet så vinner du inget speciellt i ljudkvalité.

ok, då hoppar jag nog att uppgradera, jag får fundera.

det klart att det skulle vara roligt med en insert till, men jag klarar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Vad vinner jag på en uppgradering? Jag använder Cubase LE idag med Zoom H4.

(Har bara haft H4 i en vecka, tröttnade på att koppla kablar, har kört med

LE i så länge jag spelat in på dator, vilket kanske är 2-3år sen jag gick över till

dator från porta).

Tillägger att jag vet att jag får fler insert och send.

Det jag tänkte på är om jag vinner något i ljudkvalité?

Så vitt jag vet så vinner du inget speciellt i ljudkvalité.

ok, då hoppar jag nog att uppgradera, jag får fundera.

det klart att det skulle vara roligt med en insert till, men jag klarar mig.

Vill du ha fler inserts använd MultiFXVST, tror jag den heter. En VST plugg där du kan kedjekoppla andra VST pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vinner jag på en uppgradering? Jag använder Cubase LE idag med Zoom H4.

(Har bara haft H4 i en vecka, tröttnade på att koppla kablar, har kört med

LE i så länge jag spelat in på dator, vilket kanske är 2-3år sen jag gick över till

dator från porta).

Tillägger att jag vet att jag får fler insert och send.

Det jag tänkte på är om jag vinner något i ljudkvalité?

HÄR kan du se skillnaderna mellan versionerna i förra generationen Cubase - och HÄR har du skillnaderna mellan de båda i den nya generationen.

Som andra har sagt, så vinner du inget i ljudkvalitet - utan bara i funktioner, användarinterface och medföljande pluggar... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här bekräftar tyvärr mina misstankar om att Steinberg är på väg att dumpa/fasa ut SE-versionen.

Hallå.

Som andra redan har sagt så är Cubase SE inte på något sätt på G att fasas ut. Cubase SE kommer att leva vidare precis som tidigare och det kommer även att få en uppdatering till generation 4. När? Vet ej!.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, då hoppar jag nog att uppgradera, jag får fundera.

det klart att det skulle vara roligt med en insert till, men jag klarar mig.

Hallå

Cubase Studio 4 är ett mycket mer kompetent program än vad Cubase LE är. Det är en mycket stor mängd funktioner som har tillkommit sedan generation 1 av Cubase SL/SX som ju Cubase LE är baserat på. Det är inte bara att LE är 2 nivåer under Cubase Studio 4 det är dessutom 3 generation äldre med allt vad det innebär.

Ljudkvalitet på själva "motorn" i programmet är det ingen skillnad på men däremot är det ljusår mellan kvalitén på de plugins som följer med som du troligen processar det inspelade materialet med.

Att få allt det som Cubase Studio 4 erbjuder för bara 1995:- är helt fantastiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte har ett riktigt ljudkort ännu, utan fortfarande kör med det som är inbyggt på moderkortet eller något SB-kort eller liknande, så kan den klurige passa på att köpa ett nytt ljudkort, där Cubase LE ingår - och tar sedan och uppgraderar till CS4 eller C4 så fort man har registrerat sitt LE.

Vips! så har man fått en enorm förbättring av sin "spel"-dator. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte har ett riktigt ljudkort ännu, utan fortfarande kör med det som är inbyggt på moderkortet eller något SB-kort eller liknande, så kan den klurige passa på att köpa ett nytt ljudkort, där Cubase LE ingår - och tar sedan och uppgraderar till CS4 eller C4 så fort man har registrerat sitt LE.

Vips! så har man fått en enorm förbättring av sin "spel"-dator. :rolleyes:

Får man överta någon annans LE licens (en polare skall nämligen köpa ett nytt ljudkort nu i dagarna)?

Link to comment
Dela på andra sajter

dew (oregistrerad)
ok, då hoppar jag nog att uppgradera, jag får fundera.

det klart att det skulle vara roligt med en insert till, men jag klarar mig.

Hallå

Cubase Studio 4 är ett mycket mer kompetent program än vad Cubase LE är. Det är en mycket stor mängd funktioner som har tillkommit sedan generation 1 av Cubase SL/SX som ju Cubase LE är baserat på. Det är inte bara att LE är 2 nivåer under Cubase Studio 4 det är dessutom 3 generation äldre med allt vad det innebär.

Ljudkvalitet på själva "motorn" i programmet är det ingen skillnad på men däremot är det ljusår mellan kvalitén på de plugins som följer med som du troligen processar det inspelade materialet med.

Att få allt det som Cubase Studio 4 erbjuder för bara 1995:- är helt fantastiskt.

Nu använder jag inte några av Cubase Le inbyggda effekter....finns det någonstans där det går att titta på de effekter som följer med CS4?

(skärmdumpar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man överta någon annans LE licens (en polare skall nämligen köpa ett nytt ljudkort nu i dagarna)?
När det gäller de större versionerna så är licensöverföringar gratis. Så din kompis skulle alltså kunna köpa uppdateringen för 2000 kronor och sälja Cubase 4 Studio till dig för 2000 kronor :rolleyes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Får man överta någon annans LE licens (en polare skall nämligen köpa ett nytt ljudkort nu i dagarna)?
När det gäller de större versionerna så är licensöverföringar gratis. Så din kompis skulle alltså kunna köpa uppdateringen för 2000 kronor och sälja Cubase 4 Studio till dig för 2000 kronor :rolleyes:

Om det är programmet som följer med ljudkortet, och polarn inte vill ha det, så behövs väl inte ens nån överföring? Då är det väl bara att ta det direkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man överta någon annans LE licens (en polare skall nämligen köpa ett nytt ljudkort nu i dagarna)?
När det gäller de större versionerna så är licensöverföringar gratis. Så din kompis skulle alltså kunna köpa uppdateringen för 2000 kronor och sälja Cubase 4 Studio till dig för 2000 kronor 😉

Jo det tänkte jag inte på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...