Jump to content
Annons

Hej! Alldeles ny här!


Wetter

Recommended Posts

Så har även jag hittat hit! Jag heter Åsa och är snart 37. Jag spelar inga instrument och har ingen studio, jag använder mig av rösten. Jag hittade detta forum pga samarbete med en annan medlem. Att sjunga lead i en studio är helt nytt för mig, vi har nu spelat in 2 låtar. En ny och en cover. Riktigt skitkul!

I vanliga fall så sjunger jag stämsång i en vokalgrupp, vi är 8 tjejer som sjunger svenska visor, folkmusik, pop, ja det mesta som är bra. Jag växlar mellan lead och baryton/alt. Det är som sagt en helt ny erfarenhet att sjunga helt ensam till musik, det kräver ett annat sorts engagemang och sätt att sjunga. Inte så konstigt att jag flinar runt och hoppar av glädje när det varit dags att lägga på stämsången på låtarna vi spelat in 😕

Det kommer väl att läggas ut låtar där min röst kan höras så småningom.. Då tar jag mer än gärna emot konstruktiv kritik!

Jag har hört mycket gott om detta forum, kommer mest att lyssna på era låtar eftersom jag överlåter till min "kompanjon" att lägga ut låtar vartefter..!

Ha en skön sommar!

/Åsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen hit!

...men vänta lite nu! Dej känner ju jag! :-)

Av en händelse så finns det faktiskt ljudprov på hur duktig du är i min blogg (länk i min signatur).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen hit!

...men vänta lite nu! Dej känner ju jag! :-)

Av en händelse så finns det faktiskt ljudprov på hur duktig du är i min blogg (länk i min signatur).

Ha ha, tjenare! Va bra! Då kan folk hitta dit via din signatur om dom är nyfikna :-)

Vi ses snart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen,

Hoppas vi kan sjunga tillsammans någon gång!

mvh

Fransa

Hej på dig, det vore kul! Jag hörde dig i en låt, du sjunger jättebra!

Läste jag i ett inlägg av dig att du är sångpedagog..? Då är du en som kanske kan ge mig bra konstruktiv kritik och feedback när det så småningom läggs ut låt (-ar?) jag sjunger på.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på dig, det vore kul! Jag hörde dig i en låt, du sjunger jättebra!

Läste jag i ett inlägg av dig att du är sångpedagog..? Då är du en som kanske kan ge mig bra konstruktiv kritik och feedback när det så småningom läggs ut låt (-ar?) jag sjunger på.. 🙂

Nä, jag är civilingenjör i elektronik och fysik :rolleyes:

Däremot har jag många års sånglektioner i ryggen.

Har jobbat extra som pianolärare och fuskat som sångpedagog och körledare, utan att ha pedagogutbildning.

Vi kan förmodligen hjälpas åt med den konstruktiva kritiken.

Kul att någon intresserar sig för visor - det verkar vara en bristvara här på forumet - kanske för att det är relativt få som har rösten som huvudinstrument.

Säg till om du vill sjunga tvåstämmigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på dig, det vore kul! Jag hörde dig i en låt, du sjunger jättebra!

Läste jag i ett inlägg av dig att du är sångpedagog..? Då är du en som kanske kan ge mig bra konstruktiv kritik och feedback när det så småningom läggs ut låt (-ar?) jag sjunger på.. 😉

Nä, jag är civilingenjör i elektronik och fysik 😆

Däremot har jag många års sånglektioner i ryggen.

Har jobbat extra som pianolärare och fuskat som sångpedagog och körledare, utan att ha pedagogutbildning.

Vi kan förmodligen hjälpas åt med den konstruktiva kritiken.

Kul att någon intresserar sig för visor - det verkar vara en bristvara här på forumet - kanske för att det är relativt få som har rösten som huvudinstrument.

Säg till om du vill sjunga tvåstämmigt!

Hej igen, jag sjunger gärna tvåstämmigt! Älskar att lägga stämma, det är det jag känner mig mest hemma på. Att sjunga lead är häftigt men relativt nytt och jag är riktigt självkritisk vilket kan vara bra men det tar ju även ner självkänslan så jag jobbar på att bli lite kaxigare.. Jag läser tyvärr inte noter utan det är gehör som gäller. Vi får höras mer om det här, kan bli riktigt roligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen, jag sjunger gärna tvåstämmigt! Älskar att lägga stämma, det är det jag känner mig mest hemma på. Att sjunga lead är häftigt men relativt nytt och jag är riktigt självkritisk vilket kan vara bra men det tar ju även ner självkänslan så jag jobbar på att bli lite kaxigare.. Jag läser tyvärr inte noter utan det är gehör som gäller. Vi får höras mer om det här, kan bli riktigt roligt!

Visst är det hemskt att höra sig själv! Falskt och otakt och pressade toner framträder tydligt (i allfall när jag sjunger...) - har inte hämtat mig än 😆

Vad som är bra är ju att man hör väldigt tydligt vad man behöver arbeta med på ett helt annat sätt än om man bara står och hojtar i största allmänhet.

Lyssnade på dig och det låter jättebra. Framförallt i de partier där du släpper loss rösten och slappnar av. Lite kaxigare , som sagt, så blir det ännu bättre

Redigerat av Tant Fransa
Link to comment
Dela på andra sajter

😛TACK för alla välkomnanden, det blir man glad av! Nu finns det en låt utlagd som ni kan hämta hem och lyssna på om ni vill! Everything to me, skriven av Steinberg. Jag har lärt mig mkt på den korta tid vi "samarbetat" och mer ska det bli hoppas jag!
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen!

Gillar att lyssna på lite tjej-röster som lite omväxling till alla manliga på det här forumet.

Har själv gjort ett par samarbeten med en annan skönsjungande kvinna, stensdotter, som jag stötte på här 🙂.

Det är kul att ni blir fler...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...