Dingbats Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 Hej Hasselqvist! 😠 Öfverbeck! 😲 af Silfverkroona! 😛
Overkill Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 😠 Aporpå ingenting, spelar i med hårda eller mjuka plektrum?
Fidden Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 😲 Aporpå ingenting, spelar i med hårda eller mjuka plektrum? Guuuuud så charmigt dialektalt. Låter nästan som östergötska 😠 För att svara på frågan, hårt. Och hårda strängar. Blir sjösjuk om plektrum och strängar är för lösa.
Overkill Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 (redigerat) 😛 Aporpå ingenting, spelar i med hårda eller mjuka plektrum? Guuuuud så charmigt dialektalt. Låter nästan som östergötska 😠 För att svara på frågan, hårt. Och hårda strängar. Blir sjösjuk om plektrum och strängar är för lösa. Jag glömde ett n. 😲 Min morfar kommer från Brastad ute på västkusten och herregud vad han pratar dialektalt. Ibland lite svårt att förstå. 🙂 Förresten, hårda plektrum tycker jag är jobbiga. Skönare med mjuka så man kan spela lite softare. Fast nu pratar jag om akustisk gitarr i och för sig, men på elektrisk håller jag med dig. 🙂 Redigerat 6 november 2007 av Overkill
Neosus Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 Jag använder NORMALA plektrum 😏 ... dvs DUNLOP TORTEX STANDARD 0,73 😳 Usch va jag skriker 😏
Fidden Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 (redigerat) Ok, rättelse: akustisk gitarr spelar jag med pekfingernageln. edit: Rättelse igen: även tumnageln är med på uppvägen. Sedan märker jag att även långfingernageln har en liten roll. Redigerat 6 november 2007 av Fidden
Dingbats Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 Alla gurglar vi och står i. Krokodil! Välkommen tillbaka! 😳 Tack tack 😏 😏 Själv kör jag med 1mm-plektrum till allting.
Dingbats Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 Imorgon åker jag till London, så det här är det sista ni ser av mig innan söndag! Gonatt!
Micke H Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 Väldigt hårda plektrum till elgitarr. Mer attack, tillåter snabbare spel (passar en gitarr-onanerande Vai-nörd 😊 ) och väldigt mjuka till akustisk.
Micke H Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 Vi är nu fyra stycken i bandet, och en femte (trummis) var och provspelade idag. Han var ganska nice, men jag är inte 100% på om vi ska satsa på honom. Han har en dotter... 😱 Alltså, det i sig är inte något problem, det är bara det att han känns lite äldre och mognare än oss andra småungar. 😊
Fidden Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 Vi är nu fyra stycken i bandet, och en femte (trummis) var och provspelade idag. Han var ganska nice, men jag är inte 100% på om vi ska satsa på honom. Han har en dotter... 😱 Alltså, det i sig är inte något problem, det är bara det att han känns lite äldre och mognare än oss andra småungar. 😊 Om ni satsar på en ung trummis har jag ett hett tips:
drloop (oregistrerad) Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 Vi är nu fyra stycken i bandet, och en femte (trummis) var och provspelade idag. Han var ganska nice, men jag är inte 100% på om vi ska satsa på honom. Han har en dotter... 😱 Alltså, det i sig är inte något problem, det är bara det att han känns lite äldre och mognare än oss andra småungar. 😊 Om ni satsar på en ung trummis har jag ett hett tips: Eller den här om den första killen spelar för rakt. http://www.youtube.com/watch?v=I8cvKImVadE
Overkill Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Imorgon åker jag till London, så det här är det sista ni ser av mig innan söndag! Gonatt!Fan vad kul! Lyssna mycket på Bloc Partys skiva A Weekend In The City då eftersom alla texterna skrevs i London. 😉
Micke H Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Nu repar vi två gånger i veckan också! Tisdagar och fredagar! Nu jävlar börjar vi bli seriösa! 😉
Micke H Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Lirar du keyboard, diggar du prog metal, har du svårt att bestämma din sexuella läggning? Annars nej.
Overkill Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Lirar du keyboard, diggar du prog metal, har du svårt att bestämma din sexuella läggning? Annars nej. 🙂 Var det ... en kille ... du ... i helgen? 😉 Förresten, tog ni den gamla trummisen?
Micke H Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Om du menar trummisen med dotter, så är han inte gammal. Han är lika gammal som jag... 😉 Och nej, det var inte en kille. Jag kände ingen banan i fickan... 🙂
Overkill Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Om du menar trummisen med dotter, så är han inte gammal. Han är lika gammal som jag... 😉 Och nej, det var inte en kille. Jag kände ingen banan i fickan... 🙂 Ojdå. Jag trodde det var typ en 30-åring eller något. 🙂
Micke H Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Förstår att man kan tro det, men så är det inte... Han gjorde en tjej gravid när han var 18 år. Så han hoppade av plugget, flyttade till Stockholm och skaffade sig ett jobb. 😉
Micke H Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Har precis lagt upp en del mer och mindre smickrande bilder på Myspacen... 😕
Recommended Posts