Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest Kalle82
Posted

Tjenare!

Har ett problem som jag ville ha lite hjälp med...

Har kopplat ihop Reason med Cubase,väljer några instrument i Reason o allt funkar.

Men när det har gått åt ca 4-5 kanaler då börjar den sista kanalen lr synten spela med dom andra.

Spelar ingen roll om jag kopplat den sistnämda som man ska,den spelar isf samtidigt som dom andra.

Har absolut ingen aning om vad det kan bero på??? 😊

Så är det någon som har haft samma problem men löst de så hör gärna av er...

Mvh/

Kalle

Annons
Posted

Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Vad innebär "väljer några instrument i Reason"?

Markerar du spår i Reasons sequenser? Eller markerar du enheter i Reasons rack? Eller assignar du enheter i Reasons rack till spår i Reasons sequenser? Eller assignar du enheter i Reasons rack från midispår i Cubase?

Guest Kalle82
Posted

Det jag menar är:

Om jag tex väljer SubTractor som sista instrument o kopplar det i kanal 5 i Reason..Sen när jag ska spela på dom andra syntarna som tex Malström i Cubase då spelar det sista instrumentet samtidigt, alltså SubTractorn.

Har kopplat rätt o allt,men det går inte att skilja dem åt..alltså syntarna i Reason spelas samtidigt i Cubase när jag slår på klaviaturen.

Det jag vill är att kunna spela in en slinga med SubTractorn tex basen.

Sen efteråt när jag ska spela in tex melodin med Malström då spelar basen samtidigt när jag slår på tangenterna.

Svårt att förklara men hoppas ni förstår!!

Posted

Hur ser det ut i "In" på midispåren i Cubase (välj spåret och kolla i Inspectorn)?

Är midisignalen från ditt keyboard aktiverat där? T ex genom att du valt "All midi inputs"?

Guest Kalle82
Posted

Ja då,det kommer ljud ifrån alla kanaler men allt spelas på samma gång när jag bara vill spela tex basen...

Posted
Ja då,det kommer ljud ifrån alla kanaler men allt spelas på samma gång när jag bara vill spela tex basen...

Men avaktivera då dit keyboard från "In" på alla midikanaler utom det du vill ska låta!

Välj t ex "Not connected" istället. Annars har du ju sagt att alla kanaler ska ta emot det du spelar på keyboardet och det är ju det du inte vill ...

Guest Kalle82
Posted

Har provat de men Reason skickar ut ljud från alla syntar på en gång..för det låter på alla ändå.till och med redrum spelar sina ljud..fast jag igentligen bara vill höra basen