Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

post-1-1191429768_thumb.jpg

Cakewalk släpper en serie instrumentpluggar som heter Studio Instruments med elpiano, bas, stråkar och trummor. I skrivande stund finns inte några djupgående detaljer på vad instrumenten kommer att innehålla. Men en video på Youtube ger ett smakprov på gränssnittet samtidigt som en Amazon-sida skvallrar om att priset tycks landa på 69 dollar/45 euro för samtliga instrument.

Amazon - Studio Instruments

Annons
Postat

Jag gillar när man ser stråken går över cellon i stråkdelen av pluggen.

En bröd och smör plugg. Själv så har jag jättemycket bröd och smör

över hemma så den blir nog inte aktuell för mig. Men den verkar helt klart

prisvärd.

Postat

Priset på Cakewalks hemsida är 49,99 euro. Men jag fattar det som om det är för alltihop. Man kan då inte välja vilket instrument man vill ha då man lägger det i varukorgen.

Postat
Priset på Cakewalks hemsida är 49,99 euro. Men jag fattar det som om det är för alltihop. Man kan då inte välja vilket instrument man vill ha då man lägger det i varukorgen.
Sant sant, jag såg det häromdagen jag också men glömde att ändra inlägget. När jag skrev nyheten så gissade jag helt enkelt på att det var runt 500 kr / instrument, då det lät lite väl billigt att få alla tre. Men jag gissar att det låga priset har sin förklaring ljud/funktionsmässigt. Troligtvis rör det sig om enkla men bra verktyg som främst är menade för nybörjare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.