Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Jag hade tänkt att köpa en SQUIER Standard Fat Strat för 2500 Kr, och då tänkte jag byta ut mickarna till Seymour Duncan Invader: som ser ut så här http://www.music123.com/Seymour-Duncan-Inv...up-i67807.music och då undrar jag kommer det att bli bra ljud i gitarren med dom mickarna? lirar mest punk/rock. kör oftast med mycket dist ok vill att mickarna ska låta bra då. 🙁

info om gitarren:

Stenhård gitarr med dubbla humbuckers i snygga färgen Pewter Metallic. I övrigt en fullblods Squier By Fender Strata.

Body: Agathis

Neck: Maple, C-Shape,

(Polyurethane Finish)

Fingerboard: Rosewood, 9.5†Radius (241 mm)

No. of Frets 22 Medium Jumbo

Pickups 2 Humbucking Pickups, (Neck/Bridge)

Controls: Master Volume,

Tone 1: (Neck Pickup),

Tone 2: (Middle Pickup)

Pickup Switching: 3-Position Blade:

Position 1. Bridge Pickup

Position 2. Bridge and Neck Pickups

Position 3. Neck Pickup

Bridge: Synchronous Twin-Pivot Tremolo

Machine Heads: Standard Die-Cast Tuners

Hardware: Chrome

Pickguard: 3-Ply Black/White/Black on: 92

3-Ply Parchment/Black/Parchment on: 09, 65

1-Ply Matte Black on: 43

Scale Length: 25.5†(648 mm)

Width at Nut: 1.650†(42 mm)

Unique Features: Large ‘60s Style Headstock,

Black Plastic Parts on 43, 92,

Parchment Plastic Parts on 09, 65,

Gold and Black Squier Logo,

Engraved Neckplate,

Dot Position Inlays

BILD: http://www.lajko-hangszer.hu/StandardDoubleFat_strato.jpg

Redigerat av attticus
Annons
Postat
Kommer jag att få lika ljud som han då? fast jag har squier strata och han Fender strata?

Nej det kommer du inte, dels på grund av gitarren men det är ju även annat som skiljer. Förstärkare, eventuella pedaler, hur teknikern mickat upp stärkaren osv.

Postat

kommer de att bli bra ljud i gitarren och så då? vill inte att de ska bli grötigt, har en blackdevil nu av märket roland som kostade 3000kr och på den är ljudet grötigt som faan.

Mattu (oregistrerad)
Postat

Den där gitarren är gjort av agathis, ett riktigt skitträ. Hosta upp ett par tusingar till och köp en Fender Mexico-strata ny eller begagnad, för då får du en gitarr som iallafall har riktigt trä i kroppen och ett helt annat utgångsläge.

Vilken mick du än stoppar i kommer det inte att låta något vidare, eftersom grunden är så vek. Det är som de säger: man kan inte polera en bajskorv.

Postat

Om jag köper en Fender Stratocaster mexico, kommer Seymour Duncan Invader mickarna passa då? ifall att jag skulle tröttna på orginal mickarna:P

Postat

Har en japan fender strata som jag hett ditt en Invader mick på... låter bra på min strata... men jag skulle rekommendera en klassiker som SD JB istället inte lika "dov" som invader micken. Bytte en JB på min Schecter C-1 elite... har även haft en invader där, men jag föredrar JB... mer output, köp en Dimarzio som sagt eller en EMG 81... Testa dej fram, hör bara till personlig smak.

Mattu (oregistrerad)
Postat
Jodå, om du hittar en mexico strata med humbucker mickar på.

Men ska du köpa en mexico strata så kan du lika gärna köpa en bättre gitarr, typ schecter.

Vad menar du? Det är ju bara att fräsa ur och stoppa dit en humbucker. Förresten undrar jag om inte mexicostratorna redan är routade för humbucker i stallet.

Samtidigt slår det mig ju att du inte behöver fräsa ur och byta plektrumskydd om du inte vill, du kan köpa en humbucker i singlecoilstorlek, typ en Seymour Duncan Little Screamin' Demon (eller vad den heter) om du vill ha en hårdrockig mick.

Schecter bättre än Mexico-strata? Visst, om du jämför en Mexicostrata som kostar 5 papp och en Schecter som kostar 8. De billiga Schecters (4000-6000) jag har provat har varit under av dålig byggkvalitet.

Mattu (oregistrerad)
Postat

Jodå, Hotrails blir nog utmärkt för punk. 3500 är ett helt okej pris, fast du kan nog prova att pruta lite till.

Postat
Jodå, om du hittar en mexico strata med humbucker mickar på.

Men ska du köpa en mexico strata så kan du lika gärna köpa en bättre gitarr, typ schecter.

Vad menar du? Det är ju bara att fräsa ur och stoppa dit en humbucker. Förresten undrar jag om inte mexicostratorna redan är routade för humbucker i stallet.

Samtidigt slår det mig ju att du inte behöver fräsa ur och byta plektrumskydd om du inte vill, du kan köpa en humbucker i singlecoilstorlek, typ en Seymour Duncan Little Screamin' Demon (eller vad den heter) om du vill ha en hårdrockig mick.

Schecter bättre än Mexico-strata? Visst, om du jämför en Mexicostrata som kostar 5 papp och en Schecter som kostar 8. De billiga Schecters (4000-6000) jag har provat har varit under av dålig byggkvalitet.

Alla har ju inte en fräs hemma och då tittar vi på några extra hundralappar.

Nej jag jämnför mexico stratorna med mina shechters (omen, omen extreme, damien) och dom är i bättre byggkvalitet än mexicostratorna.

Mattu (oregistrerad)
Postat
Alla har ju inte en fräs hemma och då tittar vi på några extra hundralappar.

Äh, man kan ju hacka med en morakniv. 😑

Postat
Den där gitarren är gjort av agathis, ett riktigt skitträ. Hosta upp ett par tusingar till och köp en Fender Mexico-strata ny eller begagnad, för då får du en gitarr som iallafall har riktigt trä i kroppen och ett helt annat utgångsläge.

Vilken mick du än stoppar i kommer det inte att låta något vidare, eftersom grunden är så vek. Det är som de säger: man kan inte polera en bajskorv.

Jag trodde länge att Agathis var ett konstgjort material, alltså inte trä.

Så här ser det trädet ut:

http://en.wikipedia.org/wiki/Agathis

Vad heter det lätta konstmaterial med bra akustiska egenskaper som vissa instrument byggs i?

Jag har inte fenderkatalogen här men minns att de har nån squiermodell i den tappningen.

Postat

är Fender Stratocaster Mexico en bra gitarr orginal för Punk/Rock? kan man köra med mycket dist utan att de blir grötigt, Te,x när man kör ett solo?

Mattu (oregistrerad)
Postat

Mexico Standard har klena originalmickar, lite trista sådär. Däremot har Classic-serien helt godkända mickar. En stratas stallmick skär igenom det mesta, men eftersom du vill lira punk så tror jag ändå att du är ute efter lite mer bett. Därför skulle jag rekommendera att du byter ut stallmicken mot något hetare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.