Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Pappa har överträffat sig själv och kört över ett par av våra spelningar från VHS till sin nya DVD-inspelare och sen dessutom brännt ut dem. Funkar enligt honom (vi bor en bit från varandra) utmärkt att spela upp på hans DVD-spelare. Jag har däremot provat på DVD-spelare, en laptop och min musikdator. Vad som händer i DVD-spelare är inte lätt att svara på, den fastnar i något slags "loading"-läge. På båda mina datorer så kan man i utforskare se att där finns en skiva i, men den är då helt utan innehåll, 0 byte, inga filer, ingenting.

Idéer?

Annons
Postat
Pappa har överträffat sig själv och kört över ett par av våra spelningar från VHS till sin nya DVD-inspelare och sen dessutom brännt ut dem. Funkar enligt honom (vi bor en bit från varandra) utmärkt att spela upp på hans DVD-spelare. Jag har däremot provat på DVD-spelare, en laptop och min musikdator. Vad som händer i DVD-spelare är inte lätt att svara på, den fastnar i något slags "loading"-läge. På båda mina datorer så kan man i utforskare se att där finns en skiva i, men den är då helt utan innehåll, 0 byte, inga filer, ingenting.

Idéer?

Hade en sån DVD i en bärbar för några år sedan. Alla skrivbara medier kräver att avläsningen görs inom marginalerna för standarden. I just mitt fall var bränningen lite skev vilket gjorde att det regnade in läsfel på andras burkar. Funkade visserligen fint att läsa i min burk men inte i nån annans. Så. Min enda lösning var att läsa av DVD:erna igen (på samma burk då) och göra iso-filer av dem och sen flytta dem till en annan burk och bränna där.

Postat

Claes svar låter i allra högsta grad troligt. Chansen att pappa skulle missa något alternativ om finalize, multi-session eller vad där nu kan ha stått är icke att föringa... Om så är fallet, kan jag stänga skiva själv?

Eggplant, ska prova ditt tips när jag hälsar på päronen nästa gång!

Postat

Finalize är det antagligen som är missat - och i många fall går det bra att göra det med andra brännare, men ibland krävs det att man gör det på den det är bränt på från början eller åtminstone en av samma fabrikat... Enhetligt och bra... 😳

Postat

Jag kan sätta pengar på att det är Finalize som är problemet! 😳

Kan tillägga att jag lyckats stänga skivor som bränts med annan dator i min brännare, men jag har inte lyckats stänga skivor som bränts med DVD-recorder i min brännare. Då var jag tvungen att stänga dem i DVD-recordern innan de gick att använda i PC:n.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.