Jump to content
Annons

Halloj


Zimith

Recommended Posts

Ny på forumet här och jag fattar inte hur jag missat denna eminenta samling! Jag är delaktig i ett industri/goth-projekt som vaknat igen efter några års vila och vi håller nu på att färdigställa sex nya spår. Allt har väl gått väl så här långt men vi har för närvarande stora problem med mix/mastering (inte så unikt kanske 😄 ) och vi behöver hjälp. För det mesta av musiken (inkl. trummor) har vi använt Reason 3.0. Sången är distad med en Scream dist i Reason och gitarrerna är distade genom en vanlig pedal. Komponenterna lägger vi sedan in i Cubase, där den mesta av mix/editing sker. Vi grovmastrar även där men kör även den färdiga waven genom ett budgetmastering program som heter T-Rack. Resultatet blir tyvärr skit:) För ett exempel, lyssna---> Vår MySpace site

Framförallt har vi problem att få voicedisten att låta bra, men också att få alla ljud att komma fram och 'hoppa ut', just nu är det bara en gröt. Om det finns någon arbetslös ljudtekniker/programerare därute så hands on-hjälp tages tacksamt emot 😉 Kontakta oss via vår MySpace-site eller PMa. Om någon har lite tips får ni jättegärna dela med er!

Redigerat av Zimith
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😱 Hej Zimith! :rolleyes: Välkommen i gänget! :rolleyes:

Här har Du tillgång till ett brett utbud av personell kompetens.

Jag hajja till när jag såg Mad uppe i hörnet.

Mad är en tonårsidol, och jag läste om hans bravader regelbundet.

Man undrar hur det hade låtit om han gjort musik?! 😳

Vänligen

Gubben i Kalmar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...