Jump to content
Annons

Min låt


JnS

Recommended Posts

HAllå alla, jag är ny här på forumet 😄 Tänkte lägga upp en låt jag håller på med, det är slutet av "the pot song", har inte fixat det riktigt bra ännu... Får göra om "The pot song final part2", den blev tyvär courupted när jag compressa... Tur att man gjorde en backup igår hehe 😉

Style : psy-trance

Tools : Fruityloops 3.56 Med fina plugins 😉 Även cool edit / soundforge men inga större ändringar med dom än så länge blir i slutet 😕

Trummorna och allt är väldigt basic, tyvär får jag ju göra om allt men det löser sig 😆

Tack å hej 😄 Linken ger jag till dig --->

http://www.soundclick.com/bands/7/jnsmusic.htm "the pot song final part 2"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Basljudet är snyggt.

Vokalsamplingarna är kul.

Trumljuden låter mer än lovligt trötta, tomsen är direkt usla.

Kicken låter som om den kommer ur en liten leksakstratt.

Jobbigt förresten att vissa av syntslingorna ligger så skevt mot basen.

Om du ska vara experimentell med tonarter får du nog vara mer konsekvent.

Omdömet gäller första låten i "bandradio"-avdelningen.

edit: Fast nu såg jag att det var en annan låt du ville ha åsikter om.

Pot Song:

Leaden som ligger längst fram låter tunn.

Kicken hörs inte alls.

Överlag alldeles för mycket topp och för lite botten.

Själva låten och upplägget kan jag inte säga så mycket om; låter väl som det ska men inget mera.

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte the pot song, the pot song final part2... Å vilken mena du ibörjan..? Föresten framhäver jag alltid kicken i cool edit ><

Konstigt att du inte klaga på haten i slutet du lyssna nog inte på den jag mena? Har inte orkat göra något i cool edit / sf ;(

Redigerat av JnS
Link to comment
Dela på andra sajter

De där dripljuden du har i början skär som attans i öronen. sänk dem eller ta bort.

Tycker det är svårt att hitta melodin i den här låten. Slingan går runt som en tok och en del toner känns inte helt rena. Personligen skulle jag plocka bort några hoppande noter och lägga dem lite mer kontrollerat, inte allt för många dock, vissa delar av slinga låter mycket bra. (Men det är mina tankar.)

Hihatsen skulle gärna kunna plockas ned något och ha gärna med en öppen hihat med för att bryta av den lite.

Kanske aningen mer Kick och bas skulle vara fint.

Kämpa på, detta har en del potential.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar... Jag börja med fruity för 2 år sen, kan säga att ja trixat 1 år effectivt~ Ladda nyss ner över 1000 sidor "sound enginering" 😆

Dedär med att melodin är lite halv könst ibland beror på att jag bara la ut för att senare fixa... drar alltid ut ett lager av rundgående synth slinga sen ändrar jag efter hand... bas han det inte bli någon i större delen av "låten" för den blev ju courupted 😠:rolleyes:🙂

Och jag hör inget ljud ibörjan som skär i örona~~

haten behöver en dos av scientific filter tror ja

Redigerat av JnS
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...