Jump to content
Annons

Bouncea spår separat....


Umemagnus

Recommended Posts

Tjenna.

Jag ska bouncea ner och skicka iväg ett antal låtar som jag lagt diverse instrument på...

Tänkte bara höra efter om det fanns nåt smidigt sätt att bouncea alla pålägg separat och få det som wavfiler( just wav-delen kan jag)... Men att sitta och mutea alla övriga kanaler, sen bouncea varje spår var för sig, känns som ett evighetsgöra... Det är upp till 10 pålägg på låtarna...

Nån med trixiga tips?..helst såna som är beprövade och funkar 😉

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Om du startar alla spår från ettan ( alternativt sätter en tom markering ) ( tegelsten ? )

och sedan väljer export all tracks as individual files så får du alla filer bouncade samtidigt.

Dock blir det utan effekter och panorering.

Perfekt!!! Ska kolla på det... Fasen vad det skulle underlätta min framtid :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vill man ha med alla effekter (dock inte panorering) så kan man frysa alla kanaler och vips ligger dom i en mapp som heter något i stil med Frozen files.

Det funkar inte.

Freezefilerna är i 32 bitar och går inte att bara dra in i Logic igen.

Jag hörde av någon att man i en tidigare version kunde ställa in vilket bitdjup det skulle vara på freezefilerna, men det går inte såvitt jag vet i Logic 7.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Om du inte vill ha dom med effekter och sånt på så ligger dom ju redan i din projektmapp förmodar jag och då behöver du ju inte bounca dom det är ju bara att kopiera dom därifrån och skickar eller till en skiva eller en mapp som du sen lägger på en skiva. Det enda som kan strula det är ju start tiderna för filerna men det går ju att ange till den som ska ha dom, tempo förmodar jag att man vet i mottagaränden. I arrange så måste det ju även i macversionerna finnas ett komando typ gör om till eget audiospår om du har ett spår med klipp från olika tagningar i. Man kan ju oxå markera i arrange ett pår som består av klipp från olika tagningar och välja verktyget limtub eller vad man ska kalla det för att göra det till ett eget spår, då ska du få rätta starttider 100% i alla fall på dom som ska börja på beat 1. I övrigt så åker man nog på att Bounca. Lycka till

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Gör som Piccazzo sa funkar hur bra som helst!

Tnx, ska testa så fort jag drar igång med studsandet...

Tack allihop för hjälpen.

Kom å hälsa på så bju ja på sockerkaka å kaffe

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...