Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Jag har just köpt mig ett USB-klaviatur: "M-audio keystation 49e". När jag kör det i Reason så kommer ljudet nån halv sekund efter jag slagit an tangenten. Går detta att göra nåt åt?

Annons
Postat

Det är ett sk latency-problem (fördröjning) som åtgärdas antingen genom att använda ASIO-drivrutiner till ditt ljudkort, eller om det inte går, skaffa ett annat ljudkort som har ASIO-stöd.

Postat
Det är ett sk latency-problem (fördröjning) som åtgärdas antingen genom att använda ASIO-drivrutiner till ditt ljudkort, eller om det inte går, skaffa ett annat ljudkort som har ASIO-stöd.

Ok... Jag är lite ny på det här. Mitt ljudkort är: "m-audio audiophile 192". Vet du om det har ASIO-drivrutiner eller hur man får reda på det. Vad är det man ändrar och hur gör man?

drloop (oregistrerad)
Postat

I Reason går du in på preferences : Audio

Där kan du välja vilken driver du skall ha.

Finn det en Asio driver där välje du den.

Om inte det finns installerat så finns Asio driver till ditt kort här:

http://www.m-audio.com/index.php?do=suppor...67e8&o=15&f=785

Installera drivern och välj den sedan i Reason.

Postat

Som sagt, det är inte ditt klaviatur som är problemet utan ditt ljudkort.

Om du inte har "äkta" ASIO till ditt kort så prova med ASSIO4ALL

Postat
Som sagt, det är inte ditt klaviatur som är problemet utan ditt ljudkort.

Om du inte har "äkta" ASIO till ditt kort så prova med ASSIO4ALL

Ok... Tack för hjälpen. Jag trodde dock att det alltid blev en viss försening när man har klaviaturet ikopplat via USB. Skulle det bli mindre "latency" om jag kopplade klaviaturet till MIDI IN på mitt ljudkort? Kan jag göra det?

Postat

Oops... Nu fick jag lite problem. Jag körde drivrutinerna från hemsidan och nu kan jag inte öppna kontrollpanelen till mitt ljud kort. DeltaPnl.EXE kan inte hittas står det... Vad gör jag nu? Ska jag installera mina gamla drivrutiner igen?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.