Jump to content
Annons

Byta floppy-authorization mot ilok? (Problemet löst!)


bassman

Recommended Posts

Hej!

Har kört Pro Tools TDM 5.1 länge nu under os9. Nu har jag uppgraderat till PT TDM 6.4 för att kunna köra under osx i stället. Nu till problemet.

Jag har en hel del pluggar som har floppy-authorization. Det är inte jättekul att köpa alla pluggar igen bara för att jag uppgraderar till 6.4. Floppy funkar ju inte under osx, där krävs ilok.

Kan man få fört över sina licenser från floppy till ilok?

Jag har läst något om detta på digidesigns hemsida förut och jag har provat att faxa in mina registrationspapper flera gånger med önskan om att föra över licenser till mitt ilok-konto. Tyvärr har jag aldrig fått något svar på de saker jag har faxat till digidesign.

Är det någon på digidesign som vet hur det ligger till?

/ Olof

edit: Titeln när problemet blev löst.

Redigerat av bassman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan man få fört över sina licenser från floppy till ilok?

Jag har läst något om detta på digidesigns hemsida förut och jag har provat att faxa in mina registrationspapper flera gånger med önskan om att föra över licenser till mitt ilok-konto. Tyvärr har jag aldrig fått något svar på de saker jag har faxat till digidesign.

Hej Olof!

Jag tycker att det dels borde gå att föra över din registrering och dels att det borde vara självklart att det ska gå att ordna.

Men jag vet ju inte hur det ligger till med det här utan detta är bara mina högst personliga åsikter.

Du säger att du har faxat in dina registreringshandlingar....vart har du skickat/faxat dem?

Till Digidesign Nordic som fiinns i Sverige eller någon annanstans?

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay, jag gissar att det då är England (eller om det är Irland) som du har kontaktat. Det är ju där som Digidesign har sin support-avdelning

för den europeiska marknaden.

Det är naturligtvis uruselt från Digidesign`s sida att inte ens kunna skicka dig ett svar!! Mycket svagt och nonchalant!

Måste säga det att Digidesign`s support inte är så mycket att hurra för alla gånger och har efterlyst att Digidesign borde överlåta

en del support på Digidesign Nordic för de svenska användarna eller rent av de skandinaviska användarna!

Jag tycker att du ska kontakta Digidesign Nordic och påtala detta!

Kräv av dem att du verkligen får den hjälp som du faktiskt har rätt till och agera tveklöst!!

Du har ju som registrerad användare dessutom uppfyllt dina krav....nämligen att ha kontaktat rätt avdelning på Digidesign.

Att du då inte har fått svar kan man ju då inte beskylla dig för. Därför måste Digidesign ordna fram ett besked åt dig.

Kan inte Irland ge dig ett svar så bör Digidesign Nordic kunna ordna så att du inte blir drabbad.

Det är ju Digidesigns skyldighet även om man ibland misstänker att de tror att de inte har några skyldigheter....bara en massa rättigheter.

Visst...support kostar, men i längden är det mycket dyrare att inte hålla med en god service. Och företaget har nog råd även om de anser att

det är dyrt! Hur skulle det se ut om t.ex. biltillverkarna skulle resonera likadant....?

Här nedan får du en kopia på mitt svar i en annan tråd tidigare idag:

-"Digidesign Nordic

Linnégatan 87A,

SE-115 23 Stockholm

08 - 442 55 80

http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=...151&itemid=4876

Du kan tala med Anders Olsson, Anders Glantz eller Joakim Thenander.

Till den engelska supporten är det telefon: 00800 868 24 555 och e-post adressen är: euro_techsup_nordic@digidesign.com

Om man ska vara helt korrekt så är det Digidesign i England (eller Irland?) som har hand om all support i hela Europa.

Digidesign Nordic har alltså egentligen ingen support för dem sysslar med bl.a. försäljning".

Hoppas att allting löser sig för dig! Det vore roligt om du hörde av dig till mig sedan för att meddela hur det hela har gått.....lycka till!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Måste ge en stor eloge till Digidesign i Sverige och framför allt till Anders Olsson.

Han tog sig an mitt problem och har i flera omgångar kontaktat supporten på huvudkontoret, bla på plats när han var på resa dit. Nu har jag fått överfört mina licenser till ilok och kan köra mitt mix3-system med TDM 6.4 versionen. Härligt.

Lysande service. Tack från en glad digidesign-användare.

/ Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...