Jump to content
Annons

Barden - Vart är katten


Recommended Posts

LÅTNAMN: Vart är katten

ARTIST/GRUPP: Barden

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 3:57

KOMPOSITÖR: Barden

PRODUCENT: Barden

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: 2007

STORLEK:5.6MB

STATUS: I princip färdig förutom att jag ska lägga till ett "mjaoljud" på torsdag före piskan. Resten är upp till er att avgöra. 😮

Tack på förhand!

Länk:

>LÄNK<

Redigerat av Barden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sitter på jobbet och lyssnar genom laptopen och det låter inte så bra.....altså genom dom högtalarna menar jag.

Annars tycker jag det låter nice. sköna ljud och harmoni, skön musikslinga...ska höra på den hemma igen genom riktiga hötalare, men helt klat godkänd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på jobbet och lyssnar genom laptopen och det låter inte så bra.....altså genom dom högtalarna menar jag.

Annars tycker jag det låter nice. sköna ljud och harmoni, skön musikslinga...ska höra på den hemma igen genom riktiga hötalare, men helt klat godkänd.

Hehe blev lite rädd där först =)

Ja gör gärna det, är väldigt nyfiken på ljudbilden eftersom jag gjort alltihopa på laptopen med hörlurar. Hörlurar som brukar ljuga om basen :/

Så vore fint att höra vad det tycks

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo, öcer lag tycker jag att det låter bra, men basen saknar det där rätta trycket.. en aning mer botten.. känns som du har skurit den lite för mycket. Dock är det bra tryck i effekten som kommer vid "00:47". Bra komposition, men som i de flesta andra låter har du använt småloopar från vengence (Hörs det som) och inte flyttat runt trummslagen, vilket ger ett gansa upprepande ljud som man brukar höra i de flesta andra produktioner.

Samamnfattningsvis: Mer tryck i basen och bort med vengence känslan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det lite ändringar gjorda, här är nya filen: http://82.115.196.49/~tobbe/Barden%20-%20V...en%20Jagger.mp3

Uppdaterar även topic.

Nexus: Jag har tappat bort mitt slicerprogram och har inte råd att köpa nytt för tillfället. Så ja loopen får vara lite lam just nu, hade mer än gärna slicat upp det en hel del för buildup etc.

Lagt till samples och fixat ljudbilden lite här och var iaf. Se vad ni tycker 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...