Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag brukar ibland andvända Cakewalk Pro Audio 9 live för att köra midibakgrunder. Nu undrar jag om man skulle kunna på nåt vis skulle kunna styra funktionerna play, stop, hoppa framåt och bakåt bland låtarna via min Roland A90 keyboard? Det finns ju en avdelning på den med de knapparn som är märkt seqencer, det skulle ju vara fint om det skulle gå då man skulle slippa sträcka sig till datorn varje gång man skall starta en ny låt. Nån som vet om detta är möjligt och hur man isånt fall gör?

Annons
Postat

Nu har jag provat lite, dock så har jag min Roland A90 i replokalen så jag har inte prova på den men det verkar ju som att om man skall andvända denna "key binding" så måste man ju skicka ett controll medelande ex sustainpedal och sen trycka på en vald tangent på keyboarden. Testade att ha denna funktion aktiverad i Cakewalk men fast den verkar inte funka i Viritual jukebox, verkar som att den endast är för själva Cakewalk programmet. Har försökt läsa i bruksanvisningen till min Rolands A90 om seqencer styrningen men det står inte mycket om den, och framförallt inte vad den sänder för medelanden. Finns det nåt standard midi meddelande för tex start och stopp av en seqencer?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.