Mossman Postat 19 maj 2004 Dela Postat 19 maj 2004 BRIGHT EYES - LET'S NOT SHIT OURSELVES Denna låt har allt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 21 maj 2004 Dela Postat 21 maj 2004 McFadden & Whitehead - Ain't No Stopping Us Now Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p-a Postat 21 maj 2004 Dela Postat 21 maj 2004 Någonting tidlöst: Vilken låt som helst på skivan INTERSTELLAR SPACE av JOHN COLTRANE... /p-a Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andynista Postat 21 maj 2004 Dela Postat 21 maj 2004 Frågan är ju omöjlig att besvara, men det är ändå en rätt kul tråd det här. Blir till att starta upp DC++ och ladda ner en del som man inte har koll på. En låt som jag nyligen upptäckt och som är helt fantastisk är IN THEE med BLUE ÖYSTER CULT. Kan vara världens bästa poplåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 22 maj 2004 Dela Postat 22 maj 2004 Det är väl igentligen omöjligt att svara på, men två låtar som platsar på MIN lista är: Johnny Cash, Folsom prison blues och Ramsteins Du Hast. Och Hendrix (vilken låt som helst) är aldrig fel. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nev Postat 23 maj 2004 Dela Postat 23 maj 2004 Radiohead - Paranoid Android Låten innehåller i princip alla olika element en låt kan innehålla, allt från stenhårt röjjiga gitarrer till tyngdlöst svävande silkeslena stämningar. Världens bästa låt 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 23 maj 2004 Dela Postat 23 maj 2004 Radiohead - Paranoid Android Låten innehåller i princip alla olika element en låt kan innehålla, allt från stenhårt röjjiga gitarrer till tyngdlöst svävande silkeslena stämningar. Världens bästa låt 😳 DET är en fantastisk låt, håller med! Kul video oxå av svenska tecknarn som gör Robin! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 30 juni 2004 Dela Postat 30 juni 2004 Brad Mehldau - art of the trio vol 4 - Solar Liveinspelning, helt rätt ljud men inte speciellt märkvärdigt ur en ljudteknikers synvinkel, låten (som är en standard) är man nästan lite less på, men JÄ**AR vad dom spelar bra. Bästa ensemblespelet jag hört i hela mitt liv, och Mehldau gör ju saker som är omöjliga. Dessutom är det aldrig tal om show-off utan bara helt perfekt musikaliskt. Han är en av dom få som man mosa 16-delar i ett par minuter utan att man tycker det blir fånigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 30 juni 2004 Dela Postat 30 juni 2004 Donny Hathaway & Roberta Flack - I Who Have Nothing Chills down my spine... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 30 juni 2004 Dela Postat 30 juni 2004 (redigerat) Radiohead - Paranoid Android Klockren motivering av nev också. Låten har hängt med sen 1997 och jag hör fortfarande nya saker ibland när jag lyssnar. Redigerat 30 juni 2004 av unbornichen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jBh Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Dubbeltwist vilken svår fråga! Det finns ju så många och ... Observerade att inte en enda Beatles-låt har blivit nominerad... det bli det som får fälla avgörandet. De måste bara omnämnas i såna här sammanhang. Hmmmm OK, jag drämmer till med "Happiness is a warm gun" ... för stunden! ...annars "Moonlight Shadow" - M. Oldfield, "Life on Mars" - D. Bowie, "No More Lonely Nights" - Sir McCartney, "Imagine, Jealous Guy mfl mfl" - Lennon, kanske återkommer i frågan - intressant! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Dubbeltwist vilken svår fråga! Det finns ju så många och ...Observerade att inte en enda Beatles-låt har blivit nominerad... det bli det som får fälla avgörandet. De måste bara omnämnas i såna här sammanhang. Hmmmm OK, jag drämmer till med "Happiness is a warm gun" ... för stunden! ...annars "Moonlight Shadow" - M. Oldfield, "Life on Mars" - D. Bowie, "No More Lonely Nights" - Sir McCartney, "Imagine, Jealous Guy mfl mfl" - Lennon, kanske återkommer i frågan - intressant! Beatles hela katalog får mig att kaskadvomera på stället om jag utsätts för någon aldrig så liten del av den. Detta tillstånd inträffade när jag hörde "Hey Jude" för 13.567.876:e gången. Lyssnar du ofta på "Imagine" förresten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jBh Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Definition på ofta? ... jag lyssnar ofta på musik rent generellt, kan man nog säga. ... det händer väl att jag lyssnar på Imagine "ofta". Jag har nog inte hört den lika ofta som ni lyssnar på "Hey Jude", dock ... min 7-månader gamla/unga son vomerar inte alls lika ofta nu för tiden ... det är ju himla trevligt att alla inte gillar samma slags musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 För tillfället skulle jag nog rekomendera "Bonnie Raitt - I Can´t Make You Love Me" Finfin ballad 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ratos (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Burnout -Electric Wizard ..... analog tid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andrew (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 The Burnouts - Got no erection Ett nedlagt danskt garagerockband... Tror till och med att låten är en cover. Men den är SÅÅÅÅÅ bra... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lodger Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 peggy sue med Buddy Holly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 The Coral - Dreaming of You Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Powel Postat 16 juli 2004 Dela Postat 16 juli 2004 Airwave - Division bell....underbaraste prog. trance låten någonsin...enkel gjord men vilket tryck!!!! Öronen bara smälter 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
psycho dad (oregistrerad) Postat 16 juli 2004 Dela Postat 16 juli 2004 låten "Avantasia" med Tobias Sammets Avantasia..... och Freedom calls " Flame in the night".......... några jävla spjut!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Con-bah (oregistrerad) Postat 16 juli 2004 Dela Postat 16 juli 2004 ojdå. Letade förgäves efter en post av mig här eftersom jag e rätt säker på att jag skrivit här men icke... måste ha drömt 😛 Ok en låt.. Green Nuns of the Revolution - Conflict Snabbt, roligt och helt galet bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 16 juli 2004 Dela Postat 16 juli 2004 Just nu känns det som Walking in Mephis med Marc Cohn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BeeZed Postat 16 juli 2004 Dela Postat 16 juli 2004 Vangelis - Hymn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wintermute Postat 17 juli 2004 Dela Postat 17 juli 2004 Converge - Jane Doe från skivan med samma namn. Grym mastring. Fett jävla ljud. Världens bästa band. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 2 augusti 2004 Dela Postat 2 augusti 2004 William Tell Overture måste vara den bästa dj*vla låten tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 2 augusti 2004 Dela Postat 2 augusti 2004 Mark James - Suspicious Minds (Elvis version från valfri Las Vegas-show!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sambru Postat 2 augusti 2004 Dela Postat 2 augusti 2004 4 Hero - Les Fleur. Enligt mig den bästa som finns. Kan vara i vilket humör som helst till den låten. Passar när som helst till alla lägen. Vet inte mer vad jag ska säga. Lyssna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 2 augusti 2004 Dela Postat 2 augusti 2004 Shur I Kan - Cookie, utan tvekan 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 2 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2004 Ok...nu har jag fått nog av allt det här Radioheadtjafset. Jag får helt enkelt köpa mig ett album eftersom jag i stort sett inte hört någonting med ovannämnda patrask. Så nu får nån vänlig själ berätta vilket album jag ska införskaffa. Hittade föresten en liten video med radiohead kombinerat med raketuppskjutning om nu nån skulle tycka det var roligt 😉http://www.brunx.com/radiorocket.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 3 augusti 2004 Dela Postat 3 augusti 2004 Jag är absolut ingen Radiohead-freak. Precis som med Kent är det svårt att lyssna på mer än 3 låtar i rad utan att begå självmord. MEN jag skulle nog rekommendera "OK Computer" som platta och sen kanske komplettera med dom lite äldre hitsinglarna "Creep" och "Planet telex". Grymt bra i små portioner.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.