Jump to content
Annons

Mikrofon.

CaddyLacMusic (oregistrerad)

Recommended Posts

CaddyLacMusic (oregistrerad)
Postat

Tjenare allihoppa. Jag har precis byggt klart min lilla lilla hemstudio. Jag hade tÀnkt köpa en mikrofon som ligger runt tusenlappen, men jag vet inte vilken jag ska vÀlja. Rummet dÀr jag ska ha mikrofonen Àr inte isolerat, sÄ det ekar ju lite grann, men finns det nÄgon speciell mikrofon för det? Jag hade tÀnkt mej ADK:s A51e, Àr det nÄgon att satsa pÄ?

Jag lÄter ni proffs svara.

Tack pÄ förhand!

Annons
Postat

Det finns mÀngder med trÄdar i forumet med just den hÀr frÄgan om du söker.

Ett vanligt svar Àr studio projects B1. Under tusenlappen. Mycket bra ljud för pengarna.

Postat

B1 Àr absolut ett bra val. Min favorit i lÀgsta prisklassen.

Du kan ocksĂ„ gĂ„ in pĂ„ min testsite och hĂ€mta smakprov pĂ„ hur olika mikrofoner kan lĂ„ta - sĂ„ kan du avgöra sjĂ€lv i stĂ€llet för att bara lyssna pĂ„ vad andra pĂ„stĂ„r. 😕 Det finns inspelningar av över 100 olika modeller att botanisera bland pĂ„ testsiten.

Postat

LĂ€gg till en femhunka sĂ„ fĂ„r du ADK Hamburg Edition pĂ„ Musikbörsen. Den Ă€r strĂ„et vassare Ă€n B1:an (dock ej i ljudet) 😕

Postat
LĂ€gg till en femhunka sĂ„ fĂ„r du ADK Hamburg Edition pĂ„ Musikbörsen. Den Ă€r strĂ„et vassare Ă€n B1:an (dock ej i ljudet) 😄

...med tanke pĂ„ att 1495:- numera Ă€r listpriset pĂ„ ADK Hamburg, sĂ„ lĂ€r nog de flesta andra ocksĂ„ kunna erbjuda det... 😑

NĂ„ja - Hamburg-modellen Ă€r ocksĂ„ bra (mycket trevligare Ă€n systermodellen Vienna, enligt min mening), sĂ„ den kan ocksĂ„ vara vĂ€rd att fundera pĂ„. Den finns ocksĂ„ med pĂ„ testsiten. 😄

Postat

PÄ 1000kronors nivÄ tror jag pÄ B1:an som dom andra, men sjÀlvklart beror det pÄ vad syftet Àr.

Är det sĂ„ng/akustiska instrument du ska köra , go b1 , Ă€r du mer gitarr-rocksĂ„ng snubben kan det till och med vara rekommenderat att konsumera en 57:a före. Men B1:an verkar prisvĂ€rd om inte annat ^^

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.