Jump to content
Annons

Recommended Posts

Ha ha haaaaa måste dela med mig av en hyfsat pinsam grej. Har suttit ett par dagar nu och pulat(är tok färsk) och har skit kul. Men skulle ge mig på Automationen så jag sökte här på forumet och hittade skitbra beskrivningar. Så jag drar igång Nexus och skruvar på lfo,n och automatiserar den. Men inget händer. Ni skulle hört mina ramsor, Ganska barnförbjudna. Arg som f...n ger jag upp. Dan efter startar jag FL igen och det tar en minut innan jag inser vad jag gjort för fel. Har hekt enkelt inte Tryckt igång on knappen på Masterfiltret........Doh!!!!!!

Nån som gjort nåt liknande?????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Själv har man jobbat ett par timmar med en låt.

För att sedan tröttna på FL, stänga ner det och rutin klicka på Cancel när den frågar om man vill spara.

Och när man inser sitt misstag vill man bara sätta sig ner och gråta :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Det där känner man igen. Det värsta man har gjort är dock när man råkar spara över ett projekt när man börjat på nått annat i samma...Alltid "Save As" om man har pillat in nått extra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har man jobbat ett par timmar med en låt.

För att sedan tröttna på FL, stänga ner det och rutin klicka på Cancel när den frågar om man vill spara.

Och när man inser sitt misstag vill man bara sätta sig ner och gråta :/

Den är inte nådiga. Gör samma sak i Cubase då och då. Det lustiga är att jag direkt efter ofta även trycker på "Delete Files" när programmet frågar om jag vill behålla de inspelade ljudspåren.

Man blir inte direkt glad när det händer, speciellt när det är något man verkligen gillar och som man suttit med i >5 timmar. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Det där känner man igen. Det värsta man har gjort är dock när man råkar spara över ett projekt när man börjat på nått annat i samma...Alltid "Save As" om man har pillat in nått extra!

"Save as new file"

CTRL + N

Är lättare än "save as", ger en ny fil med avslutande "_nr.flp"

//Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har man jobbat ett par timmar med en låt.

För att sedan tröttna på FL, stänga ner det och rutin klicka på Cancel när den frågar om man vill spara.

Och när man inser sitt misstag vill man bara sätta sig ner och gråta :/

😏 inge kul...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt i ett par timmar och slet med diverse drivrutiner och kopplade om en drös kablar för att mina panoreringar blev fel !! ... bara för att i en stund av osedvanlig klarsynthet inse att jag vänt hörlurarna fel 😮

Hahahahaha

Den va bra...

Jag sitter med nästan samma problem här...

Försöker koppla ihop Datorn till inspelningsbar DVD och TV...

Fungerar megabra om man gillar svartvita filmer 😄

På Tvn i sig är det färg men inte på den inspelade filmen...

Säkert nån fesig inställning jag inte tänkt på 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker koppla ihop Datorn till inspelningsbar DVD och TV...

Fungerar megabra om man gillar svartvita filmer 😆

På Tvn i sig är det färg men inte på den inspelade filmen...

Säkert nån fesig inställning jag inte tänkt på 😳

Låt mig gissa? Du skickar SVHS från datorn och din DVD är inställd på komposit? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...