Jump to content
Annons

kopierskyddad Vhs - dvd?


TheQuo

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)

Har du ett VHS-band du vill kopiera till DVD, så trycker du på Play på VHS-bandaren och du trycker samtidigt på Record på DVD-inspelaren. Om du får.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på att man inte får kopiera sådant som är kompieringsskyddat. Det finns någon sorts signal i videosignalen på bandet, som DVD-recordern känner av som en kopieringsskyddad film. Du kan förmodligen inte kopiera den ens om du går via antennurtagen på apparaterna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det beror på att man inte får kopiera sådant som är kompieringsskyddat. Det finns någon sorts signal i videosignalen på bandet, som DVD-recordern känner av som en kopieringsskyddad film. Du kan förmodligen inte kopiera den ens om du går via antennurtagen på apparaterna...

Nu har jag äntligen löst problemet 😳. Jag har gjort så att jag har kopplat in min digitala videokamera i bakre ändan av dvd spelaren och spelar nu in först från vhs till videokameran sedan överför jag det som finns på kameran till dvd. Testade allt en snabbis och det fungerar och ingen försvämring av bildkvalite vad jag kan se.

Redigerat av TheQuo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på att man inte får kopiera sådant som är kompieringsskyddat. Det finns någon sorts signal i videosignalen på bandet, som DVD-recordern känner av som en kopieringsskyddad film. Du kan förmodligen inte kopiera den ens om du går via antennurtagen på apparaterna...

Nu har jag äntligen löst problemet 🙂. Jag har gjort så att jag har kopplat in min digitala videokamera i bakre ändan av dvd spelaren och spelar nu in först från vhs till videokameran sedan överför jag det som finns på kameran till dvd. Testade allt en snabbis och det fungerar och ingen försvämring av bildkvalite vad jag kan se.

Vilken omväg. 🙂 Lite skumt at det fungerar, men kameratillverkarna har kanske inte tänkt på att man kan spela in kopieringsskyddade filmer där - så det där skyddet kanske bara hanteras i stationära maskiner... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

En parallell man kan dra är frågan om nedladdningsbara eller icke nedladdningsbara mp3-filer. Det är ju bara att spela in på DAT digitalt i realtid via ett bra ljudkort om man vill få ned låtarna i alla fall...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...