Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

AnvÀnder Cubase SE3

Jag fattar inte.. Hur jag Àn bouncar EZ drummer till Wav-fil sÄ tappar jag all botten i ljudet... Vad gör jag för fel??

/Uffe

Annons
Postat (redigerat)

48k och 24 bitar... Det Àr det jag spelat in med. Finns det fler val att vÀlja?

Det underliga Àr att trummorna lÄter schysst om om jag exporterar hela projektet till en wav-fil med samma instÀllning...

Strange in deed!

Jag tar emot alla rÄd jag kan fÄ för jag skulle verkligen behöva bounca Trummorna nu och avvaktivera EZD dÄ jag nÄtt det antal spÄr dÄ min burk börjar knÀa.

..och nej.. Jag kör SE3:an sÄ jag kan inte göra nÄgon Freeze...

/Uffe

Redigerat av Bajenuffe1
Postat

Det Àr inte sÄ att ljudet spelas bÄde frÄn wavfilen och EZ? sÄ det fasar ut?

har du lyssnat pÄ exporten "solo"?

Postat

Det Àr inte sÄ att du sitter och jobbar i 48khz, bouncar i detsamma och försöker sedan spela upp lÄten i exempelvis Media Player med datorns ljudkort?

Postat

TyvÀrr mÄste jag svara nej pÄ allt. Jag bouncar trummorna för att skapa en wav fil och det Àr den som lÄter crap i Cubase och nej.. Jag har mutat midikanalen. De ligger inte och fasar ut varandra.

Trummprna tappar all botten samt att de fÄr ett pappigt ljud

/Uffe

Postat

FrĂ„ga pĂ„ det officiella forumet istĂ€llet, dĂ€r finns vĂ€l support. För övrigt har EZd aldrig haft nĂ„gon vidare botten hos mig... dĂ€rför bytte jag till AD istĂ€llet. 😉

Postat

Jag tycker att det Àr ett fint tryck i trummorna nÀr jag spelar upp dem i projektet, men vÀr de bouncas sÄ tappar de all karaktÀristik och lÄter "pappigt"

/U

Postat

skaffa en riktig trummis istÀllet.. :rolleyes:

Postat

Prova att skapa samma trumsetup i ett nytt arrange/session och se om det blir samma fel.

Bouncar du i realtime ett offline? (om det nu finns sÄnt alt i SE3??)

Senaste versioner pÄ programmen brukar lös problem.

• 1 mĂ„nad senare...
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Kapacitetstak? EZ Drummer inkompatibelt med Cubase?

đŸ„°

:musik

Redigerat av musik
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)
đŸ„° Redigerat av musik
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

MÄste vara nÄt cubase relaterat fel hÀnder aldrig i mitt gamla Ängmaskins Logic för PC. Tror jag inte i alla fall jag tycker det lÄter OK. I mitt senaste projekt remixen av Salala sÄ Àr det EZ som lirar och jag tyckte det blev helt ok lyssna om man vill och rÀtta mig om jag har fel det kanske lÄter pappigt? I sÄ fall sÄ vill jag oxÄ ha lösningen pÄ problemet hehe.

Göran

https://www.studio.se/index.php?showtopic=38227

Postat

Jag borde uttryckt mig lite mer i mitt svar ovan. Till o börja med sÄ gillar jag EzD Àven om jag mer gÄtt över mer till AD nu. Men...

Jag kör med Cubase SX, har ett Maduio 410 FW ljudkort, ett par ok hörlurar, Yamahas HS50 monitorer men Àven stereo etc tillgÀngligt för lyssning. Hos mig har alltid EzD lÄtit klena i botten, alltid oavsett lyssning. Sedan lyssnade hemma hos en polare som ocksÄ hade köpt dem... och i hans lyssning (ett billigare ljudkort Àn mitt och en gammal halvdan stereo) sÄ var det ett rent ut sagt jÀvla klipp i botten. Tycker det Àr mÀrkligt att det kan skilja sÄ pass mycket alltsÄ.

Och som ocksĂ„ hĂ€rör; hos honom Ă€r det ingen större skillnad i bottenstuds mellan AD/EzD. Hos mig Ă€r skillnaden nĂ€stan sĂ„ stor som en pappkartong mot en riktig bastrumma. 😄

• 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)
Postat
Jag borde uttryckt mig lite mer i mitt svar ovan. Till o börja med sÄ gillar jag EzD Àven om jag mer gÄtt över mer till AD nu. Men...

Jag kör med Cubase SX, har ett Maduio 410 FW ljudkort, ett par ok hörlurar, Yamahas HS50 monitorer men Àven stereo etc tillgÀngligt för lyssning. Hos mig har alltid EzD lÄtit klena i botten, alltid oavsett lyssning. Sedan lyssnade hemma hos en polare som ocksÄ hade köpt dem... och i hans lyssning (ett billigare ljudkort Àn mitt och en gammal halvdan stereo) sÄ var det ett rent ut sagt jÀvla klipp i botten. Tycker det Àr mÀrkligt att det kan skilja sÄ pass mycket alltsÄ.

Och som ocksĂ„ hĂ€rör; hos honom Ă€r det ingen större skillnad i bottenstuds mellan AD/EzD. Hos mig Ă€r skillnaden nĂ€stan sĂ„ stor som en pappkartong mot en riktig bastrumma. 🙂

Va har han da? E d CubÀjs oxÄ ellÀ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.