Jump to content
Annons

Tröttnade på hackande ljudkort


tkahn

Recommended Posts

Efter att ha strulat medljudkort på dator alldeles för länge gjorde jag slag i saken och köpte en Fostex D-80 hårddiskinspelningsenhet. Datorn får nu nöja sig med att vara sequencer och inget annat.

Bara ett tips för alla er som liksom jag tröttnat på inspelningsstrul och inte hittat en lösning. Burkar som dess börjar dessutom bli jämförelsevis billiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När det gäller portastudios, så tror jag att tillverkarna skulle göra väldigt klokt i att ta fram mjukvaruprogram så att de enkelt kunde anslutas till en pc via midi/usb, och att man sedan kunde styra hela enheten ifrån datorskärmen.

Det ena utesluter ju inte det andra, men jag har inte sett det på några små portor ännu?

Undrar hur går det med den utvecklingen egentligen?

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha strulat medljudkort på dator alldeles för länge gjorde jag slag i saken och köpte en Fostex D-80 hårddiskinspelningsenhet. Datorn får nu nöja sig med att vara sequencer och inget annat.

Bara ett tips för alla er som liksom jag tröttnat på inspelningsstrul och inte hittat en lösning. Burkar som dess börjar dessutom bli jämförelsevis billiga.

Har du nu några gamla ljudkort till övers som du tänker göra dig av med för en billigare penning? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du nu några gamla ljudkort till övers som du tänker göra dig av med för en billigare penning? 😄

Nej, ljudkortet (ett gammalt Digidesign Audiomedia III) behåller jag eftersom jag måste tanka över musik från hårddiskportan till datorn för att kunna skapa MP3:or etc. Det är egentligen inte hårdvaran som är problemet utan hårddiskinspelning i Cubase. Använder jag ett annat program får jag inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...