Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.

Är ny här och ny med pro tools.Har lyckats med två låtar nu efter mycket möda

och besvär.

Har läst och sökt inte minst här och på digis sidor och behöver svar på ett par frågor.

1. när man pratar om audiofiler och separat hårddisk...är det bara audiospåren eller är det hela produktionen med midispår och allt?

2. mitt pro tools kan få för sig att tvärstoppa med blå blinkande play och stoppknapp.vad jag då får göra är att gå in in playback engine och ändra buffertsize klicka ok och hängningen släpper ändra tillbaks igen och fortsätta.

nån som känner igen detta?

3. på min dator en hp 8960se hittar jag inte ord som raid och speedstepping i biosen.finns det några andra namn på detta att leta efter?

3. har gjort alla andra inställningar och stängt av alla andra program allt enligt

digis spec,är bara i princip det nödvändigaste som är igång.

min dator är på 3.2 ghz och två gb i ramminne.kör pro tools m-powered 7.3.1 ihop

med ett fast track pro usb kort.som inspelningsdisk en usb 2.0 disk.

förutom de pluggar som följde med har jag lagt in ampeg svt och amplitube2.

några förslag till att avhjälpa dom här tvärstoppen?

//bjornen

Redigerat av bjornen
Annons
Postat

Har klurat lite med hjälp av trådarna på detta eminenta nyöppnade forum.

Det är Ampeg och Amplitudepluggarna som suger processorkraft satan.

Jag löser det med att bussa ut spåret med pluggen och spela in på ett nytt audiospår sen stänga av pluggen.Har därmed fått en väldig harmonisk cpu. 😉

Postat

svarade dig i andra oxo.....hur snabb USB -disk har du egentligen? tror nog att den kan ge problem.....

men bra att det funkar nu 😄

Postat
  Emulator sa:
svarade dig i andra oxo.....hur snabb USB -disk har du egentligen? tror nog att den kan ge problem.....

men bra att det funkar nu 😕

Hej.

Läste ditt svar på "det andra".

Har sex usb uttag fyra bak och två fram 2.0.Ilooken på framsidan och m-audiokortet och disken bak.Hur dom är routade internt idatorn veteifan.Skall kanske prova att flytta runt lite.

Provade att flytta ett projekt till den interna disken med samma sura resultat.

Men men.....jag är igång och leker även om dom här extra nedmixarna tar tid....

men det har man ju gott om. 😏

Tack för svar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.