Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har alltid trott att en BUS Àr typ en Subgrupp till Masterreglen. Men ju mer jag jobbat med Cubase SX3 sÄ vill jag istÀllet kalla det för Grupper. LÄt oss sÀga att vi har 3 st gitarrer som vi gör en grupp utav, skickar till en och samma regel dÀr vi styr allas volym. Grupp heter det till och med i SX3..

SĂ„ Ă€r jag bara helt ute och cyklar eller Ă€r BUS nĂ„got helt annat? 🙂

Annons
Postat (redigerat)
LÄt oss sÀga att vi har 3 st gitarrer som vi gör en grupp utav, skickar till en och samma regel dÀr vi styr allas volym

PÄ vilket sÀtt skiljer sig det menar du, mot det man pÄ ett mixerbord kallar Subgrupp? Det Àr ju en subgrupp till Stereobusen (master) eftersom det förr eller senare förmodligen ska passera dÀr

Redigerat av Polpotkin
Postat

En bus Àr nÄgonting dit du kan styra flera signalkÀllor. Mastern Àr en, det brukar finnas flera bussar utöver den pÄ mixerbord, aux-send Àr en annan typ.

Ett gruppspÄr i Cubase Àr en bus.

pme (oregistrerad)
Postat

En förkortning av omnibus som Àr latin "för alla".

Postat
En förkortning av omnibus som Àr latin "för alla".

Jag trodde att det var bus som i buss, en sĂ„n som mĂ„nga kan Ă„ka i. 😄 Fast dĂ„ lĂ€r det vĂ€l vara sĂ„ att buss (fordon) ocksĂ„ kommer frĂ„n omnibus.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.