the_carroll Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 går det att koppla ett midispår till ett audiospår så att det följer efter midispåret? kanske lite krångligt formulerat men. ljud kommer ut endast där midi spelar. o hur? det har ätit mig ganska länge;)
basshole Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 (redigerat) ptjaa.. det nonchiga svaret vore väl: En Sampler! Jag kommer faktiskt inte på nåt annat. [edit] eller vänta nu, är det en Gate du tänker på? Du vill sidechaina så att audiospåret "öppnar" sig när midit spelar typ? Redigerat 6 februari 2007 av basshole
the_carroll Postat 7 februari 2007 Trådstartare Postat 7 februari 2007 ja precis.. så det börjar där midin är ritad. how? 🙂
Polpotkin Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Vad exakt är det du ska göra? Det är ju inte helt ovanligt att man låter en gate öppnas av midi t.ex. Ofta när man ser stora metaltrumset med triggmickar på pukorna så är dom snarare till för att öppna en gate av för dom riktiga pukmickarna snarare än att trigga pukorna med samplingar... Så det du får göra är att hitta en gate med sidechain som du kan välja midi som input på... har jag förstått dig rätt då?
ThomasJ Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 menar du att du vill sjunga i micen för att sedan få en midi följa det? eller är jag helt fel ute?
the_carroll Postat 9 februari 2007 Trådstartare Postat 9 februari 2007 lådan är på rätt spår.. säg att jag har en distad gitarr som ett spår. nu vill jag att den ska spela bara på vissa ställen.. istället för att klippa i spåret och hålla på så skulle jag vilja styra det med ett midispår. ex att gitarren endast spelar där midi spelar. alltså det skulle vara ganska kul om man kunde göra det;)
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Jag tror lådan menade pitch-to-midi, och det vad du menar är att öppna en gate då nånting händer på midi. Alltså typ: ett färdiginspelat gitarrljud hörs bara då du klämmer ner en tangent på ditt keyboard. Eller så förklarar du dig dåligt...
the_carroll Postat 9 februari 2007 Trådstartare Postat 9 februari 2007 (redigerat) Jag tror lådan menade pitch-to-midi, och det vad du menar är att öppna en gate då nånting händer på midi. Alltså typ: ett färdiginspelat gitarrljud hörs bara då du klämmer ner en tangent på ditt keyboard. Eller så förklarar du dig dåligt... precis.. sorry om jag förklarar som en kratta.. hur gör jag det? dock ska det låta om audiospåret endast där jag håller tangenten nedtryckt..och på detta sätt skapa nåt slags konstigt/skönt ljud förhoppningsvis;) Redigerat 9 februari 2007 av the_carroll
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Tidigare svaren gäller: En gate med midi-styrning. Vet ingen som är gratis dock.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.