Jump to content
Annons

General midi-strul


Loud

Recommended Posts

varför hörs inte sibelius via GM när jag nu installerat pro tools mbox? Yepp, jag har både asio och wave drivers installerade och har uppgraderat till 6.4 mjukvaran. musicmatch funkar, windows media funkar, pro tools funkar, sibelius funkar inte? Jag är i stort behov av detta program! Hjälp tack!

Just ja, jag kör PC, XP pro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Midi ut från Sibelius --> Microsoft GS WaveTable --> Digidesign MBox : chan 1-2.

Gå in i kontrollpanelen, "Ljud och ljudenheter". Välj Ljudenheter och sätt standardenhet Uppspelning av ljud till MBox. Nu kommer alla "systemljud" ut på Mboxen. Klart.

I Sibelius 3 finns också Kontakt Silver som kan skicka ASIO direkt till MBoxen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Midi ut från Sibelius --> Microsoft GS WaveTable --> Digidesign MBox : chan 1-2.

Gå in i kontrollpanelen, "Ljud och ljudenheter". Välj Ljudenheter och sätt standardenhet Uppspelning av ljud till MBox. Nu kommer alla "systemljud" ut på Mboxen. Klart.

I Sibelius 3 finns också Kontakt Silver som kan skicka ASIO direkt till MBoxen.

nope, tyvärr så går inte GS wavetable vidare till mboxen. trots att jag har båda drivrutiner installerade. Kan man konfigurera GS någonstans? allt annat ljud går ut via mbox nämligen. Tack för svar föressten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar ofta vara ett problem att få ut sina midi ljud via en digi produkt. Dra en slad mellan ditt vanliga ljudkort och mboxen och lägg den ingången på en aux regel i PT, om du vill höra ljudet på en gång.

Det borde finnas en smidigare lösning men jag kommer inte på någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar ofta vara ett problem att få ut sina midi ljud via en digi produkt. Dra en slad mellan ditt vanliga ljudkort och mboxen och lägg den ingången på en aux regel i PT, om du vill höra ljudet på en gång.

Det borde finnas en smidigare lösning men jag kommer inte på någon.

då kan jag inte använda ingången, och meningen är att jag ska köra sibelius utan pro tools, lite omständigt när man ska arra och så att ständigt behöva koppla runt en massa. Det dumma är att jag har installerat av mitt gamla kort och kör bara Mbox nu, och sibelius hittar drivrutinerna (ASIO) och så. Dock ingen ljud... tack för tipset i alla fall! Jag funderar på att köpa någon extern bajsmodul för att klara det... Jag är smått beroende av programmet. hmpf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan. Det funkar inte. Men jag vet att jag fick det att funka. Jag letar, men det kan ta nån dag.

Jättebussigt! Du anar inte hur mycket jag bråkat med det här problemet. Jag har dessutom precis köpt Garritan Personal Orchestra och behöver skriva klart ett arr innan jag kan börja med dem där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...