Tormentor Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Har köpt en Focusright Octopre som jag installerat ADAT kort i så jag kan köra den med optisk till min 002.a MEN jag har digitalknaster. Hur löser jag detta?? Nu har jag under Hardware: Digital - ADAT Clocksourse- internal. Försökte ändra clocksourse till ADAT för att testa och då får jag meddelande att "clocksourse invalid". 😉
ynot Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 ändra till optisk på sourse sedan skall det funka har själv exakt samma kombi har haft samma problem...
Tormentor Postat 4 februari 2007 Trådstartare Postat 4 februari 2007 Great , ska testa imorgon! Så du har samma connection? Grattis! Då ska du också ha nobelpris om du lyckades sätta dit ADAT kortet utan att knäcka kretskortet 😉 Bland det värsta jag gjort....
ynot Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 😄 magsyra kaffe mer magsyra sedan satt det 😄 kunde ju varigt installerat för de pengarna men det gick ju god luck ynot
surikatmamma Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Jag har för mig att jag har hört att det kan bero på att de optiska kablarna är böjda för mycket.
Christoffer Bergfors Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Kräver Octopren att vara slav eller master? Behöver du ange det på Octopren? Jag antar att den vill vara master eftersom du inte matar in nån ADAT-signal i den så jag är rätt övertygad om att det räcker med att ändra clock source till Optical i det här fallet. Problemet du har haft kan jag sätta pengar på att det är att både Octon och 002 vill vara master och att du får synkproblem.
Claes Holmerup Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Om det inte skulle hjälpa med laborerandet med hur det ska synkas, så kan det vara enklare att köra synken med Wordclock. Det finns alltså hopp, även om det skulle visa sig vara svårt att få det att fungera... 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.