Jump to content
Annons

Är vintern över i södra Sverige?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Vad tror ni om det? Kommer det nån mer snö nu och minusgrader dagtid i södra delen av landet - i nivå Stockholm/Göteborg och nedåt?

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det brukar ju komma både kyla och snömodd så här i februari. Det får det se till att göra, så att man får någon nytta av dubbdäcken... 😆

Nåja - jag ser förstås helst att jag slipper ge mig ut och skotta, så jag skulle uppskatta om det inte kommer mer...

Link to comment
Dela på andra sajter

"...i nivå stockholm göteborg..." kom igen "musik" stockholm idag = snö, göteborg idag =vet inte men vatten tror jag.... stockholm är typ nivå Karlstad-Oslo, göteborg är väl nåt typ jönköping-oskarshamn 😄 olika odlingszoner som dom brukar säga på trädgårdsspråk....

Olle

Link to comment
Dela på andra sajter

ifda vare plusgrader o fint väder..då satt ja instängd på en föreläsning hela eftermiddag o kväll.. iofs vare bra, men ändå!!

sen när jag kom ut hade allt de smälta o fina frusit o blitt iskallt o stenhårt..jag frös sönder på vägen hem..ingen mössa o kort skägg.. 😛

däremot hade jag stort hår!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
"...i nivå stockholm göteborg..." kom igen "musik" stockholm idag = snö, göteborg idag =vet inte men vatten tror jag.... stockholm är typ nivå Karlstad-Oslo, göteborg är väl nåt typ jönköping-oskarshamn 😛 olika odlingszoner som dom brukar säga på trädgårdsspråk....

Olle

Mäter man väder på det sättet, så kunde jag ju sagt i nivå Ystad-Lannavaara då da...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså har vintern börjat öht?

I Halmstad under jul hade det börjat komma färskt gräs å grejer, läskigt som satan...

word. dagen innan julafton såg jag ett par kids som spelade 'inline-hockey' nere på gatan och då tänkte jag 'va i h-vete, sånt här gör dom väl på jamaica vid juletid? och inte fan i sverige' Nä men det är sjukt, visst det kom ju in ett oväder för ett tag sedan men nu tror jag det hela är över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krokus och vintergäck är på god väg och en del har redan slagit ut ordentligt, medan andra är lite försiktigare.

Några av knopparna på vår vide har börjat spricka lite - så i år blir det definitivt till att sätta igång med allergimedicinen ovanligt tidigt... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Krokus och vintergäck är på god väg och en del har redan slagit ut ordentligt, medan andra är lite försiktigare.

Några av knopparna på vår vide har börjat spricka lite - så i år blir det definitivt till att sätta igång med allergimedicinen ovanligt tidigt... 🙂

Fast det är väl över på ett kick. Sahara-torka i maj, typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krokus och vintergäck är på god väg och en del har redan slagit ut ordentligt, medan andra är lite försiktigare.

Några av knopparna på vår vide har börjat spricka lite - så i år blir det definitivt till att sätta igång med allergimedicinen ovanligt tidigt... 😳

Fast det är väl över på ett kick. Sahara-torka i maj, typ.

..och regn större delen av juli, ungefär som vanligt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Njaa...det blir sån där skitvinter som vanligt, dvs. snö och kallt, även i nedre halvan av Sverige. Det kommer in snö i Gbg-trakten i mitten/slutet av Februari och sedan lite från och till, tills vi nått andra veckan av april.

Önskar att det aldrig var under 10 grader.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hoppas det aldrig mer blir vinter.

Eller nä..jo ändå...fast...

ähhh...dilemma detta.

Naturliga årstider är nog ändå bäst!!

🙂

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Under nollan är ett elände - för redan vid ett par minusgrader, börjar min astma bråka - så det är inte det minsta kul när det blir kallt, men vad gör man... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Under 13 plus är lite kris ju!!!!!!!!

Så nu ska jag inte gå utanför dörren på 9 veckor.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...