Jump to content
Annons

skydd till mixerbordet


Magasin D

Recommended Posts

Hejsan. Har ett mellanstort analogt mixerbord som jag är lite rädd om. Tänkte tillverka något enkelt att lägga över det, då det inte används, för att skydda mot damm. Kan man ta lite vanlig plastpåseplast och lägga över, eller finns det då risk för att det ska bildas statiskt elekticitet som kan skada komponenterna?

Själv har jag ingen aning, bordet levererades visserligen i plast, men det kanske var nån speciel antistötsplast?

tack för alla svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tack... i vilket material? Trodde att tyg skapade damm, men du kanske har rätt endå. Sy i vaxduksmaterial?

Man behöver väl inte tänka på om materialen andas?, t.ex. så att det inte bildas fukt innanför?

Skulle ha varit mer aktiv på syslöjdslektionerna 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Jag är ingen expert, men jag har iaf fått råd från flera håll att inte täcka över med plast pga statisk elektricitet. Jag har kört med vanligt tyg i ett år nu och det har inte försämrats något i pottar eller faders, men jag vet inte heller hur lång tid det skulle ta innan man börjar upptäcka om det är tygets fel pga att det släpper igenom damm.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok tackar.. blir till att sy. Blev lite orolig för min mixer ett tag, men metallchassit skyddar väl komponenterna ganska bra? Även om det inte gör det, har det nog inte hänt nåt 😛 Det enda som händer nu blir att plocka fram symaskinen

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver nog inte vara så orolig för att sakerna ska må dåligt.... skaffa några målarpenslar dom är utmärkta hjälpmedel för att damma av mellan knappar å pottar å hålla det snyggt....får du statiska problem är det oftast ett problem med luftfuktigheten....det blir för torr luft, har man heltäck brukar det hjälpa med morsans sprayflaska som hon sprutar blombladen med....lite sköljmedel blandat med vatten brukar göra underverk (på mattan inte prylarna)

Olle

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...