Jump to content
Annons

mycket lågt ljud!?!

Recommended Posts

Phase1 (oregistrerad)
Postat

När jag ska spela in sång med Logic Express, så hörs det inget alls om jag inte höjer gainen på min mic till max och då får man med brus plus att man hör precis vad man spelat in, varför blir det så??

tacksam för svar!

/Phase1

Annons
Postat

Vad är det för typ av mick? Är det en kondensatormick så kan det vara bra att använda fantom-matningen...

Phase1 (oregistrerad)
Postat

ja det är en kond mic, men den funka så bra innan, men sen helt plötsligt fick jag det problemet :S

Postat

Och sedan tappade du micken i golvet, eller kopplade du ur micken med fantommatningen på?

Annars. Prova en annan mickingång. Mät fantommatningen. Testa micken hos någon polare. Laga micken.

Postat

Vad kör du den igenom för någonting? Är de inbyggda förförstärkare i ett ljudkort eller en annan förförstärkare. Vad har du gjort annorlunda nu när du spelar in?

Har du sett till att koppla in mikrofonen och sen slå på fantommatningen och tvärtom när du ska packa ihop allt. Alltså slå av fantommatningen och sen dra ur sladden annars kan du förstöra mikrofonen.

Phase1 (oregistrerad)
Postat

jag kör micken direkt genom ljudkortet och nej jag har inte tappat micken och den e inte sönder för den funka för 2 dagar sen. Kan det inte vara någon inställning i Logic Express jag behöver ställa in, höja någon line in liknande sak till micken??

Phase1 (oregistrerad)
Postat

jo jag har Phantom power påslagen, det har jag alltid haft

Postat

Vet inte om du missade min fråga här ovanför.

Har du på fantommatningen när du stoppar i micken och när du drar ut den? Om du har det kan du ha sabbat din kondensatormikrofon. Du måste alltså ha fantommatningan avstängd, stoppa i micken, sätta på fantommatningen och sen göra tvärtom när du ska stänga av. Stänga av fantommatningen, dra ur micken. Skriver det inte för att mästra eller besserwissra, jag visste inte om det här heller för ett år sen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.