Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har testat Moog Little Phatty och blivit kÀr.

Nya stage-edition verkar hamna pÄ drygt 14 000 kPix.

Mycket pengar Ă€r det ... 🙂

FrÄgan Àr om det Àr vÀrt det.

Vad tycker ni?

Annons
Postat

Som tvĂ€ttĂ€kta Moog-nörd sĂ„ var jag faktiskt en aning skeptisk till LP nĂ€r den kom. NĂ€r jag Ă€ntligen fick chansen att testa den för nĂ„gra dagar sen sĂ„ mĂ„ste jag dock erkĂ€nna att jag blev riktigt sugen pĂ„ att köpa en! 🙂

Postat

javafan, de e ju en moog.. 🙂

hade ja 14000 sÄdÀr över skulle jag köpa en ja me.. fÄr dra o provspela lite pÄ den i dagarna!!

Postat

Nya OSet som slÀpptes vid NAMM verkade ju innehÄlla en del godis ocksÄ, sÄ nu tycker jag absolut att den (Ätminstone pÄ pappret - har inte ens varit i nÀrheten av nÄn IRL) börjar nÀrma sig att vara prisvÀrd...

Det finns ju mÄnga andra (bÀttre?) alternativ om du bara Àr ute efter en analog monosynth, men Àr det Moog-soundet man Àr ute efter sÄ Àr det vÀl inte sÄ mycket att vÀlja pÄ, om man inte ska börja leta begagnat...

Postat (redigerat)
Nya OSet som slÀpptes vid NAMM verkade ju innehÄlla en del godis ocksÄ, sÄ nu tycker jag absolut att den (Ätminstone pÄ pappret - har inte ens varit i nÀrheten av nÄn IRL) börjar nÀrma sig att vara prisvÀrd...

Det finns ju mÄnga andra (bÀttre?) alternativ om du bara Àr ute efter en analog monosynth, men Àr det Moog-soundet man Àr ute efter sÄ Àr det vÀl inte sÄ mycket att vÀlja pÄ, om man inte ska börja leta begagnat...

sĂ„g en memorymoog samt en midimoog, som gick runt 10 000.. 😛

förtydling: STYCK!!

Redigerat av IDF
Postat

SÄ var det dÄ gjort!

Jag kan motstÄ ... allt utom frestelser.

😄

Och ... nej, det finns inget sjysst pianoljud i den.

🙁

Andante (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Grymt! :rolleyes: Jag testade en LP för ett tag sedan och gillade den vÀldigt mycket. Priset Àr dock aningen högt för min del. Men Moog Àr ju Moog.

Redigerat av Andante
musik (oregistrerad)
Postat
Grymt! 😛 Jag testade en LP för ett tag sedan och gillade den vĂ€ldigt mycket. Priset Ă€r dock aningen högt för min del. Men Moog Ă€r ju Moog.

Ja, jag hÄller med! Les Paul Àr fina!

Gibson-Les-Paul-Classic.jpg

🙂

Postat
SÄ var det dÄ gjort!

Jag kan motstÄ ... allt utom frestelser.

🙂

Och ... nej, det finns inget sjysst pianoljud i den.

😆

nu Ă€r jag officiellt avis pĂ„ dig.. 🙂

va?? inga pianoljud?? 😆

Andante (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Moog Les Paul!? 😆😆 LĂ„ter som nĂ„n koreansk kopia pĂ„ Gibson.

Men visst, en riktig Gibson Les Paul Ă€r aldrig fel. 🙂

Redigerat av Andante
Postat

Vill ocksĂ„ ha! đŸ˜±

Lite jobbigt nÀr man inte ens har rÄd med budgetvarianten..

Postat
Grymt! 😉 Jag testade en LP för ett tag sedan och gillade den vĂ€ldigt mycket. Priset Ă€r dock aningen högt för min del. Men Moog Ă€r ju Moog.

Gibson-Les-Paul-Classic.jpg

😠

Just precis DEN frestelsen var ju faktiskt den förra jag föll för.

SĂ„ jag Ă€r LP-fan i dubbel bemĂ€rkelse ... 😉

Postat (redigerat)

SvÄrt att utföra nÄt större pianoklink med en enda röst ÀndÄ... :rolleyes:

Monosynth is the shit! đŸ„°

Edit: Grattis till köpet förresten!!

NĂ€r fĂ„r vi ljudprov? đŸ„°

Redigerat av android
Postat
Fjorton tusen för en synt och sÄ har den inte ens pianoljud? Pengarna tillbaka!! :rolleyes:

😛

ropen skalla pengarna tillbaks Ät alla!!!

đŸ„°đŸ„°

Postat
Edit: Grattis till köpet förresten!!

NĂ€r fĂ„r vi ljudprov? 😉

Tackar.

Faktum Àr att jag inte har nÄn större erfarenhet av att styra hÄrdvarusyntar frÄn datorn sÄ jag ska öva lite kopplingar Ä sÄnt.

Sen funderar jag pÄ att göra en liten test-/demokomposition av 100% Moog.

Återkommer om den saken.

😄

Postat

En första test

.

Kanske inte sÄ avancerat men ÀndÄ.

Postat
En första test
.

Me very want also

Baaaaaaaas. Pipsynt gillar jag ocksÄ.

Kommer alla ljud frÄn moogen?

Postat

Jupp. Rubbet. Utom eko och reverb.

Fast jag la inte sÄ himla mycket jobb pÄ ljuden ...

Postat
Det lĂ„ter underbart!!! Grymt kul att du gjorde en snutt. Är det fabriksljud vi hör?

Tack! Inga rena fabriksljud. För vissa har jag utgÄtt frÄn fabriksljud och modifierat dem mer eller mindre. Andra har jag rattat sjÀlv.

Den Àr ju vÀldigt lÀttmanövrerad - en bra men ganska basic analogsynt i "rattningsdelen" (men med en del specialgrejjer som t ex audio-in).

Postat

Provspelade en idag, vĂ€ldigt hands on och direkt. LĂ„ter supernice. Äntligen en Moog som görs tillgĂ€nglig och för mig genast hamnar bland de charmigaste analogsyntarna, i samma genre som Roland SH-2, Sequential Pro One Ă„ givetvis gamle Minifarfar sjĂ€lv.

Postat

Om du kan tÀnka dig att lÀgga ut fjorton papp sÄ bör man vara klar över att synthen ska anvÀndas mycket och inte samla damm av nÄgon anledning. Det Àr alltid roligast innan köpet nÀr man testar och övervÀger och sedan har nyhetens behag ett par dagar nÀr man vÀl köpt.

Postat

Allting Ă€r relativt men de pengarna i all sin respektfullhet Ă€r enligt min mening inte sĂ„ farliga sedda i relation till vad man fĂ„r: ett fint och genomarbetat instrument byggt pĂ„ delvis gamla manĂ©r. JĂ€mför med vad analogsyntar kostar pĂ„ andrhandsmarknaden och kanske framför allt instrument frĂ„n denne Ă€revördige syntmakare. Hans sista vinkning till mĂ€nskligheten frĂ„n sitt moln dĂ€r han bor numera. NĂ„vĂ€l! 😼

Postat

Är Little Phatty motsvarande Minimoog med tre oscillatorer?

Postat
Är Little Phatty motsvarande Minimoog med tre oscillatorer?

Svar NEJ!

Kanske mer en modern version av Prodigy. En instegsmodell under V, men efter senaste uppdateringen sĂ„ Ă€r den bra mer intressant 😉

Postat
En första test
.

Assar - Grymt bra ljudsnutt! đŸ˜± Jag har har funderat pĂ„ en köpa Voyager men frĂ„gan Ă€r om inte LP tilltalar mig mer Ă€n en Voyager đŸ˜±

Postat

Man fĂ„r gratulera đŸ˜±

LÄter ju underbart,, roligt att höra.

Tony

Postat
En första test
.

Assar - Grymt bra ljudsnutt! đŸ˜Č Jag har har funderat pĂ„ en köpa Voyager men frĂ„gan Ă€r om inte LP tilltalar mig mer Ă€n en Voyager 🙂

HÄller nog med dig dÀr Neriks

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.