Assar Postat 23 januari 2007 Postat 23 januari 2007 Har testat Moog Little Phatty och blivit kĂ€r. Nya stage-edition verkar hamna pĂ„ drygt 14 000 kPix. Mycket pengar Ă€r det ... đ FrĂ„gan Ă€r om det Ă€r vĂ€rt det. Vad tycker ni?
neriks Postat 23 januari 2007 Postat 23 januari 2007 Som tvĂ€ttĂ€kta Moog-nörd sĂ„ var jag faktiskt en aning skeptisk till LP nĂ€r den kom. NĂ€r jag Ă€ntligen fick chansen att testa den för nĂ„gra dagar sen sĂ„ mĂ„ste jag dock erkĂ€nna att jag blev riktigt sugen pĂ„ att köpa en! đ
IDF Postat 23 januari 2007 Postat 23 januari 2007 javafan, de e ju en moog.. đ hade ja 14000 sĂ„dĂ€r över skulle jag köpa en ja me.. fĂ„r dra o provspela lite pĂ„ den i dagarna!!
android Postat 23 januari 2007 Postat 23 januari 2007 Nya OSet som slÀpptes vid NAMM verkade ju innehÄlla en del godis ocksÄ, sÄ nu tycker jag absolut att den (Ätminstone pÄ pappret - har inte ens varit i nÀrheten av nÄn IRL) börjar nÀrma sig att vara prisvÀrd... Det finns ju mÄnga andra (bÀttre?) alternativ om du bara Àr ute efter en analog monosynth, men Àr det Moog-soundet man Àr ute efter sÄ Àr det vÀl inte sÄ mycket att vÀlja pÄ, om man inte ska börja leta begagnat...
IDF Postat 23 januari 2007 Postat 23 januari 2007 (redigerat) Nya OSet som slĂ€pptes vid NAMM verkade ju innehĂ„lla en del godis ocksĂ„, sĂ„ nu tycker jag absolut att den (Ă„tminstone pĂ„ pappret - har inte ens varit i nĂ€rheten av nĂ„n IRL) börjar nĂ€rma sig att vara prisvĂ€rd... Det finns ju mĂ„nga andra (bĂ€ttre?) alternativ om du bara Ă€r ute efter en analog monosynth, men Ă€r det Moog-soundet man Ă€r ute efter sĂ„ Ă€r det vĂ€l inte sĂ„ mycket att vĂ€lja pĂ„, om man inte ska börja leta begagnat... sĂ„g en memorymoog samt en midimoog, som gick runt 10 000.. đ förtydling: STYCK!! Redigerat 23 januari 2007 av IDF
Assar Postat 25 januari 2007 TrĂ„dstartare Postat 25 januari 2007 SĂ„ var det dĂ„ gjort! Jag kan motstĂ„ ... allt utom frestelser. đ Och ... nej, det finns inget sjysst pianoljud i den. đ
Andante (oregistrerad) Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 (redigerat) Grymt! Jag testade en LP för ett tag sedan och gillade den vÀldigt mycket. Priset Àr dock aningen högt för min del. Men Moog Àr ju Moog. Redigerat 25 januari 2007 av Andante
musik (oregistrerad) Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Grymt! đ Jag testade en LP för ett tag sedan och gillade den vĂ€ldigt mycket. Priset Ă€r dock aningen högt för min del. Men Moog Ă€r ju Moog. Ja, jag hĂ„ller med! Les Paul Ă€r fina! đ
IDF Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 SĂ„ var det dĂ„ gjort!Jag kan motstĂ„ ... allt utom frestelser. đ Och ... nej, det finns inget sjysst pianoljud i den. đ nu Ă€r jag officiellt avis pĂ„ dig.. đ va?? inga pianoljud?? đ
Andante (oregistrerad) Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 (redigerat) Ja, jag hĂ„ller med! Les Paul Ă€r fina! Moog Les Paul!? đđ LĂ„ter som nĂ„n koreansk kopia pĂ„ Gibson. Men visst, en riktig Gibson Les Paul Ă€r aldrig fel. đ Redigerat 26 januari 2007 av Andante
D Vibe Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Vill ocksĂ„ ha! đ± Lite jobbigt nĂ€r man inte ens har rĂ„d med budgetvarianten..
Assar Postat 26 januari 2007 TrĂ„dstartare Postat 26 januari 2007 Grymt! đ Jag testade en LP för ett tag sedan och gillade den vĂ€ldigt mycket. Priset Ă€r dock aningen högt för min del. Men Moog Ă€r ju Moog. Ja, jag hĂ„ller med! Les Paul Ă€r fina! đ Just precis DEN frestelsen var ju faktiskt den förra jag föll för. SĂ„ jag Ă€r LP-fan i dubbel bemĂ€rkelse ... đ
tbruce Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Fjorton tusen för en synt och sĂ„ har den inte ens pianoljud? Pengarna tillbaka!! đ đ
android Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 (redigerat) SvĂ„rt att utföra nĂ„t större pianoklink med en enda röst Ă€ndĂ„... Monosynth is the shit! đ„° Edit: Grattis till köpet förresten!! NĂ€r fĂ„r vi ljudprov? đ„° Redigerat 26 januari 2007 av android
IDF Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Fjorton tusen för en synt och sĂ„ har den inte ens pianoljud? Pengarna tillbaka!! đ ropen skalla pengarna tillbaks Ă„t alla!!! đ„°đ„°
Assar Postat 26 januari 2007 TrĂ„dstartare Postat 26 januari 2007 Edit: Grattis till köpet förresten!!NĂ€r fĂ„r vi ljudprov? đ Tackar. Faktum Ă€r att jag inte har nĂ„n större erfarenhet av att styra hĂ„rdvarusyntar frĂ„n datorn sĂ„ jag ska öva lite kopplingar Ă„ sĂ„nt. Sen funderar jag pĂ„ att göra en liten test-/demokomposition av 100% Moog. Ă terkommer om den saken. đ
Assar Postat 26 januari 2007 TrÄdstartare Postat 26 januari 2007 En första test Your browser does not support the HTML5 audio tag . Kanske inte sÄ avancerat men ÀndÄ.
Wernborg Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 En första test Your browser does not support the HTML5 audio tag .Kanske inte sÄ avancerat men ÀndÄ. Me very want also Baaaaaaaas. Pipsynt gillar jag ocksÄ. Kommer alla ljud frÄn moogen?
Assar Postat 26 januari 2007 TrÄdstartare Postat 26 januari 2007 Jupp. Rubbet. Utom eko och reverb. Fast jag la inte sÄ himla mycket jobb pÄ ljuden ...
Fridh Postat 27 januari 2007 Postat 27 januari 2007 Det lĂ„ter underbart!!! Grymt kul att du gjorde en snutt. Ăr det fabriksljud vi hör?
Assar Postat 27 januari 2007 TrĂ„dstartare Postat 27 januari 2007 Det lĂ„ter underbart!!! Grymt kul att du gjorde en snutt. Ăr det fabriksljud vi hör? Tack! Inga rena fabriksljud. För vissa har jag utgĂ„tt frĂ„n fabriksljud och modifierat dem mer eller mindre. Andra har jag rattat sjĂ€lv. Den Ă€r ju vĂ€ldigt lĂ€ttmanövrerad - en bra men ganska basic analogsynt i "rattningsdelen" (men med en del specialgrejjer som t ex audio-in).
android Postat 27 januari 2007 Postat 27 januari 2007 Coolt! Tack sĂ„ mycket!! Det lĂ„ter ju vÀÀÀÀldigt schysst! đ
Fridh Postat 29 januari 2007 Postat 29 januari 2007 Provspelade en idag, vĂ€ldigt hands on och direkt. LĂ„ter supernice. Ăntligen en Moog som görs tillgĂ€nglig och för mig genast hamnar bland de charmigaste analogsyntarna, i samma genre som Roland SH-2, Sequential Pro One Ă„ givetvis gamle Minifarfar sjĂ€lv.
spaceman Postat 29 januari 2007 Postat 29 januari 2007 Om du kan tÀnka dig att lÀgga ut fjorton papp sÄ bör man vara klar över att synthen ska anvÀndas mycket och inte samla damm av nÄgon anledning. Det Àr alltid roligast innan köpet nÀr man testar och övervÀger och sedan har nyhetens behag ett par dagar nÀr man vÀl köpt.
Fridh Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 Allting Ă€r relativt men de pengarna i all sin respektfullhet Ă€r enligt min mening inte sĂ„ farliga sedda i relation till vad man fĂ„r: ett fint och genomarbetat instrument byggt pĂ„ delvis gamla manĂ©r. JĂ€mför med vad analogsyntar kostar pĂ„ andrhandsmarknaden och kanske framför allt instrument frĂ„n denne Ă€revördige syntmakare. Hans sista vinkning till mĂ€nskligheten frĂ„n sitt moln dĂ€r han bor numera. NĂ„vĂ€l! đź
D Vibe Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 Ăr Little Phatty motsvarande Minimoog med tre oscillatorer?
steve Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 Ăr Little Phatty motsvarande Minimoog med tre oscillatorer? Svar NEJ! Kanske mer en modern version av Prodigy. En instegsmodell under V, men efter senaste uppdateringen sĂ„ Ă€r den bra mer intressant đ
neriks Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 En första test Your browser does not support the HTML5 audio tag .Kanske inte sĂ„ avancerat men Ă€ndĂ„. Assar - Grymt bra ljudsnutt! đ± Jag har har funderat pĂ„ en köpa Voyager men frĂ„gan Ă€r om inte LP tilltalar mig mer Ă€n en Voyager đ±
ynot Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 Man fĂ„r gratulera đ± LĂ„ter ju underbart,, roligt att höra. Tony
steve Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 En första test Your browser does not support the HTML5 audio tag .Kanske inte sĂ„ avancerat men Ă€ndĂ„. Assar - Grymt bra ljudsnutt! đČ Jag har har funderat pĂ„ en köpa Voyager men frĂ„gan Ă€r om inte LP tilltalar mig mer Ă€n en Voyager đ HĂ„ller nog med dig dĂ€r Neriks
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.