Jump to content
Annons

Annorlunda cd-cases

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Vad tycks om dessa cd-case i trä, om man vill sticka ut?

303_s.jpg

i körsbärsträ

De finns även i bok och svartmålat trä. Problemet är bara priset...

26-37 tusen Danska Kronor. Konstigt nog var den snyggaste billigast och den fulaste dyrast. Motsvarar i SEK cirka 33-46 tusen. Man får 500 ex då da...

Sedan har detta danska företag även i metall:

101.jpg

300 stycken för 7000 DKK= 8700 SEK.

Sedan hittade jag ett annat företag, som jag glömde notera vilket (så kan det bli när man röjer runt), men de hade iaf såna där små runda plastpluttar som man sätter fast cd:n/dvd:n på. Ni fattar?! De hade klister på baksidan, så man kunde applicera sin cd "varsomhelst". Kostade knappt 1 krona styck.

Men om man köpte sådana och gjort ett eget cd-omslag. Hur svårt kan det va?

Just det, de hade ju även såna med flytande göra av plast inuti...

90.jpg

Lite Sci-Fi. Finns i flera färger.

1000 styck för 14500 DKK= 18000 SEK.

OBS: MOMS tillkommer och frakt. Så man får ta ett väldigt högt pris ut för att få igen stålarna...

😳

:musik

Redigerat av musik
Annons
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

t_16841.jpg

Är det nån som vet om dessa finns i annan färg än svart - t.ex. i vitt eller allra helst i transparent, dvs. genomskinligt utförande. Det är en cd-box från Promediastore (varför finns inte det företaget när man söker i Google förresten, utan bara om man skriver in adressen i adressfältet direkt?). Principen med denna cd-box är att man kan vika in ett papper som går runt HELA cd-boxen, dvs. är ca 28 cm långt och 12 cm på höjden. Lite kul. Inte dyrt heller. 150 SEK för 100 ex.

Men OM det fanns i transparent, så kunde det ju vara en fräsig bild på baksidan av det pappret också, eller så kunde man få plats med hela plattans alla texter eller något annat på insidan. Ja då behövdes ju ingen booklet överhuvudtaget. Om ni är intresserade av dylik förpackning, så är det så att man kan få plats med en booklet inuti också - men den får max vara 3 mm tjock.

Så... finns denna i transparent, tror ni?! Tänk er en vanlig dvd-box som är transparent, en sådan har ni säkert sett i videobutiken (varför heter det inte dvd-butiken förresten?). Då har ni greppat vad detta är för slags förpackning.

Ifrån Kina kunde man beställa också läste jag. Då fanns det såna här för dubbel-cd. Men där var an tvungen att beställa minst 280000 stycken!!!!!!!

Förresten, varför kallas dessa Single PP Case? Vad står PP för?

😉

:musik

Redigerat av musik
Postat
Förresten, varför kallas dessa Single PP Case? Vad står PP för?

Vild gissning: Single Plastic Piece eller nåt liknande? Dvs inte två delar som sitter ihop i ett gånggärn som på vanliga cdfodral? Jag har ingen aning.

musik (oregistrerad)
Postat

Nej, för nu vet jag. Det betydde helt enkelt Polypropylene. Materialet ifråga. PP.

Postat

Isåfall kan du nog glömma att få den helgenomskinlig...

Polypropylene is rugged, often somewhat stiffer than some other plastics, reasonably economical, and can be made translucent when uncolored but not completely transparent as polystyrene, acrylic or certain other plastics can be made.
musik (oregistrerad)
Postat

Ok.

Men sedan sitter jag här med en Livekonsert på dvd just nu också. På den dvd-boxen står det PP på ett ställe på plasten och sedan längre på samma rygg, Patent Pending. Men det kanske inte har med varandra att göra? Sedan har jag läst om detta med att dvd-boxar kan vara PP-modeller också. Det är ju vanligare än för cd-boxar. Och som du skrev, translucent, kan man få dem i. Om nu den dvd-box jag har här är en PP i betydelsen Polypropylene i translucent, så förstår jag vad de menar. Den är inte lika glasklar som en transparent standard cd jewel case framsida, men man kan ju helt klart se bilden och även läsa igenom denna PP-plast också. Så det lutar åt att jag fortsätter min jakt på cd-box av PP-variant, translucent...

😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.